کد خبر: 412599
تاریخ انتشار :

پاسخ مسکو به سخنان وزیر خارجه اوکراین درباره ناتو و اتحادیه اروپا

پاسخ مسکو به سخنان وزیر خارجه اوکراین درباره ناتو و اتحادیه اروپا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ماریا زاخاروا
به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سخنان «پاول کلیمکین» (Pavel Klimkin) همتای اوکراینی خود واکنش نشان داد.
به گزارش نامه نیوز، «پاول کلیمکین» وزیر خارجه اوکراین روز گذشته در مصاحبه ای اعلام کرده بود که به اتحادیه اروپا نمی پیوندد چرا که این اتحادیه هنوز آمادگی لازم در این خصوص را ندارد. وی همچنین از لزوم آموزش کی یف به ناتو سخن گفته بود.
در واکنش به اظهارات وزیر خارجه اوکراین، ماریا زاخاروا امروز در صفحه فیس بوک خود نوشت: هرکلمه و هرحرف او جالب است! حتماً ناتو با اوکراین راحت تر برای چالش های جدید آماده خواهد شد تا بدون کی یف. می دانید چرا؟ برای آنکه یک چالش کمتر می شود. نظر شما راجع به این پیشنهاد وسوسه انگیز چیست که ناتو از اوکراین آماگی نظامی را یاد بگیرد، چرا که کی یف به همه اطمینان می دهد که هزاران تانک روسی در دُنباس است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در خصوص سخنان همتای اوکراینی خود درباره الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا نیز گفت: البته، شگفت انگیز این است که چرا اوکراین هنوز به اتحادیه اروپا ملحق نشده است. برای آنکه این کشور به حدی کامل است که این امر باید محقق شود. باور ندارید؟ پرواز دولت اوکراین به ماه زمانی اتفاق می افتد که خود ماه برای اینکار آماده باشد وکی یف عجله ای برای آن ندارد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها