کد خبر: 420508
تاریخ انتشار :

قالیباف در گفتگوی ویژه خبری :دولت در زمینه حل مشکل آلودگی هوا با ما همکاری نکرد/ مجموعه بدهی‌های شهرداری تهران ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد باقر قالیباف شهردار تهران با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما به به تشریح عملکرد دوازده ساله خود در این حوزه پرداخت.
به گزارش نامه نیوز به نقل از صدا و سیما وی در ابتدای اظهاراتش در خصوص صحبت خود مبنی بر بسته شدن پرونده مترو تهران و اینکه آیا معنای این حرف این است که دیگر هیچ توسعه ای در مترو تهران اتفاق نمی‌افتد، گفت: اینکه دیگر هیچ توسعه ای اتفاق نخواهد افتاد نگاه درستی نیست، شهر و کشور هر جامعه ای نیازمند پیشرفت و توسعه است و همیشه باید رو به جلو حرکت کرد ولی همیشه شهرها و کشورها مد جمله شهر تهران حتما برنامه ای برای توسعه دارد که بر اساس اسناد بالا دستی و چشم اندازی که پیش بینی شده ، زمان بندی روشن و مشخصی دارد.
قالیباف با بیان اینکه بر این اساس نیز در طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران هشت خط مترو تا افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده بود افزود: خاطرم است در سال ۸۴ که توفیق خدمت را در شهرداری تهران پیدا کردم، تنها دو خط مترو به صورت ناقص فعالیت داشت ( خط یک از عباس آباد به شهرری می رفت و خط دو نیز از میدان صادقیه و از مسیر میدان امام حسین علیه السلام به سمت دردشت در شرق تهران می رفت) البته خط کرج هم وجود داشت که این سه خط روی هم بیشتر از ۷۴ کیلومتر نمی شد.
شهردار تهران تصریح کرد: طبیعتا ما باید خط یک و دو را تکمیل و احداث خطوط سه تا هشت مترو تهران را اجرایی می کردیم؛ بنابراین اینکه بنده گفتم پایان پرونده مترو تهران است به دلیل این بوده که امروز همه خطوط راه اندازی شده است و ما ۷۴ کیلومتر خط مترو را امروز به ۳۲۰ کیلومتر رساندیم.
وی افزود: از جهت زمانی در حدود بیست و اندی سال حدود ۷۵ کیلومتر خط مترو ساخته شده اما در دهه گذشته این رقم به آمار نهایی خود یعنی ۳۲۰ کیلومتر رسیده است.
قالیباف اطهار داشت: در خطوط ما حدود ۲۸۵ کیلومتر خطوطی است که مردم سوار و پیاده می شوند ولی هر خطی، ریل هایی هم برای نگهداری و تعمیرات دارد که زیر ساخت های آن ها نیز انجام می شود و امروز خطوط مترو ما با بیش از ۱۷۰ ایستگاه کارش را انجام می دهد.
شهردار تهران در خصوص ماجرای دستور قضایی مبنی بر توقیف فعالیت خط ۸ متروی تهران نیز بیان داشت: ماجرای این دستور قضایی از این قرار بود که بخش قضایی شهر آفتاب اعلام کرد گزارش هایی به ما رسیده که خطوط مترو با جاده فاصله ندارد و ممکن است خطراتی را برای خودروهایی که احتمال دارد از جاده منحرف شوند به وجود آورد و این خودروها با قطار برخورد کنند.
وی افزود: این خط خارگ از محدوده شهر تهران قرار دارد و شهرداری تهران نیز مسئولیتی بر عهده نداشت که این خط را احداث کند؛ در ابتدا دولت قصد داشت این خط را احداث کند( دولت های نهم و دهم) و بخشی از کار نیز شروع شده بود اما چون توان انجام این کار برای دولت وجود نداشت ، دولت از ما درخواست کرد احداث این خط را شهرداری تهران انجام دهد که ما نیز این کار را انجام دادیم که ان شاء الله ادامه آن هم که از فرودگاه به سمت شهرک پرند می رود را دولت کمک خواهد کرد و این کار را انجام خواهد داد.
قالیباف با تاکید بر اینکه امکان ندارد کاری صورت گیرد و مردم به خطر بیفتند گفت: حتما بر اساس ضوابط و مقررات حوزه بهره برداری تمام استاندارد های روز دنیا رعایت خواهد شد و مهمترین موضوع ما ایمنی و رفاهی است که در اختیار شهروندان قرار داده می شود

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها