کد خبر: 423640
تاریخ انتشار :

رئیس پنتاگون برای ارتش اوکراین تجهیزات نظامی آورده بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

"کورت ولکر" نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین اعلام کرد، "جیمز ماتیس" وزیر دفاع این کشور، در جریان سفر چند روز قبل خویش به کی‌یف ، تجهیزات نظامی مورد نیاز ارتش اوکراین را از آمریکا آورده بود.
به گزارش نامه نیوز ولکر شب گذشته در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اوکراینی در پاسخ به سئوالی گفت: «من هم با این نظر شما موافقم که وزیر دفاع دست خالی به اوکراین سفر نکرده بود. جیمز ماتیس برخی تجهیزات نظامی مورد نیاز نیروهای نظامی اوکراین را با خود آورده بود.»
این دیپلمات آمریکایی از دادن توضیحی در مورد جزییات این تجهیزات نظامی خودداری کرد.
نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین همچنین مدعی شد که مانورهای نظامی مشترک روسیه و بلاروس «غرب-2017» که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، کشورهای غربی را وادار کرده تا خود را برای هر نوع شرایطی آماده کنند. وی گفت: «من فکر می کنم که ما باید برای هر نوع تجاوز نظامی از سوی روسیه در جریان این مانور نظامی آماده باشیم. کشورهای غربی باید مشترکا روی توسعه سیستم دفاعی خود کار کنند.»
ولکر همچنین ابراز عقیده نمود که اوکراین در شرایط کنونی در مقابل مشکلات زیادی در زمینه امنیتی قرار دارد که تنها یکی از آنها، به عقیده وی، مواضع روسیه در قبال شبه جزیره کریمه است. بنابراین اوکراین باید توان دفاعی خویش را تقویت کند.
این دیپلمات وعده داد که اوکراین بزودی «شرایط دشوار کنونی» را پشت سر گذاشته و به کشوری قدرتمند تبدیل خواهد شد.
لازم به یادآوری است رئیس پنتاگون در جریان مذاکرات خویش با رئیس جمهوری و وزیر دفاع اوکراین به آنها وعده داد که مسئله ارسال تسلیحات پرنده به این کشور در واشنگتن در حال بررسی است.
مقامات مسکو بارها تاکید کرده اند که طرح آمریکا برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین، تنها باعث وخامت اوضاع در منطقه دونباس خواهد شد.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها