کد خبر: 443244
تاریخ انتشار :

اعمال محدودیت ترافیکی در کرمانشاه / احداث بیمارستان صحرایی 50 تختخوابه در سر پل ذهاب

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار محمدحسین حمیدی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسنا درباره نحوه دریافت کمک‌های مردمی که با خودروهای شخصی به مناطق زلزله اعزام می‌شوند، گفت: متاسفانه کمک‌های ناشی از هیجان در حوادث طبیعی نه تنها کمکی به زلزله‌زدگان و مناطق زلزله‌زده نمی‌کند بلکه روند امدادرسانی را با اخلال مواجه می‌کند. حضور گروه‌های داوطلب با خودروهای شخصی در مناطق زلزله زده نیز یکی از این موارد است که می‌تواند منجر به سنگینی ترافیک و اخلال در روند امدادرسانی شود. در همین راستا پلیس راه محدودیت‌های ترافیکی را در محورهای منتهی به مناطق زلزله‌زده اعمال کرده و خودروهای شخصی اجازه ورود به این محدوده را ندارند.
به گزرش نامه نیوز، فرمانده پلیس راه کشور درباره اینکه نیروهای داوطلب چطور می‌توانند کمک‌های خود را به دست زلزله‌زدگان برسانند تصریح کرد: این افراد می‌بایست کمک خود را به جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه تحویل داده و این کمک‌ها از سوی عوامل هلال‌احمر در اختیار زلزله‌زدگان قرار بگیرد.
فرمانده پلیس راه کشور همچنین از ممنوعیت ورود و خروج کامیون‌های غیرمرتبط و فاقد مجوز به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: به منظور تامین امنیت مناطق زلزله زده و حفاظت از اموال شهروندان، از ورود و خروج کامیون‌ها در مناطق زلزله‌زده جلوگیری می‌شود و کامیون‌های دارای مجوز می‌توانند در این مناطق تردد کنند.
حمیدی همچنین درباره وضعیت راه‌های مواصلاتی نیز اظهار کرد: در ساعات نخست زمین لرزه برخی از محورهای ما دچار انسداد شد اما در حال حاضر با اقدامات انجام شده از سوی عوامل راهداری، تمامی مسیرها بازگشایی شده است.
همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، با پیگیری‌های انجام شده و با دستور مسوولان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان، یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت 50 تخت‌خواب را به ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های امدادی منطقه زلزله سرپل ذهاب اضافه کرد.
این بیمارستان صحرایی بخش‌های مختلفی از جمله اورژانس همچنین بخش ویژه زنان و زایمان را داراست و امکانات مختلفی در آن وجود دارد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها