کد خبر: 444641
تاریخ انتشار :

حمله تند قالیباف به اصولگراها و اصلاح‌طلبان /نواصولگرایی پدرخوانده نمی‌خواهد/املاک نجومی دروغ است / معاونت من در شهرداری از اصلاح‌طلبان بودند اما بیرونش کردند /تعطیل کردن خط 7 مترو هم سیاسی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز با حضور در دانشگاه علم و صنعت، به آسیب‌شناسی جریان‌های سیاسی کشور پرداخت. او در این سخنرانی، اگرچه اصلاح‌طلبی را نیاز جامعه امروز نامید اما به بیان ایراداتی پیرامون این جریان پرداخت و بخشی از آن را وبال مردم خواند. او البته بعنوان یک چهره اصولگرا اصولگرایان را نیز از انتقادات خود مصون نذاشت.
به گزارش نامه نیوز، اهم صحبت‌های او را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه بخوانید:
*باید تحلیل‌های واقع‌بینانه داشته باشیم تا چاره‌اندیشی کنیم. نباید به دنبال قدرت طلبی رفته و با کلمات بازی کنیم. اینگونه نباشد که مبانی اصولی انقلاب نادیده گرفته شود، بلکه باید اسلامی که امام خمینی آن را بیان کردند و یکی از پایه ها آن مردم هستند را دنبال کنیم. چه من و چه هر مسئول دیگری باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.
*واقعیت این است که ما 2 جریان اصلی و تاثیرگذار داریم. چه بخواهیم و چه نخواهیم واقعیت این است که یک دوقطبی وجود دارد که بر همه ابعاد جامعه ما چه در سیاست داخلی و خارجی و در عملکرد نظام تاثیرگذار است.
*اگر این دو جریان درست عمل می‌کردند بهترین مدل سیاست ورزی بود. در ابتدای انقلاب سه جریان سیاسی داشتیم؛ خط یک، دو و سه. خط2 جریان بنی صدر بود که از مسیر خارج شد و توان ادامه نداشت.
*زمان گذشت و این 2 خط،شدند جریان چپ و راست و در ادامه در دهه هفتاد جریان اصولگرا و اصلاح طلب شدند. در اوج جریان اصلاحات در سال 79، رهبری فرمودند این 2 جریان سیاسی 2 بال هستند که اگر درست حرکت کنند می توانند کشور را بسازند.اصلاح طلبی یک نیاز امروز جامعه است اما باید توجه داشت بخشی از این جریان به مبانی و اصول و مکتب امام و موضع مبانی امام تجدیدنظر کردند و به دنبال تغییر در این مبانی حرکت کردند.
*این بخش اصلاح‌طلبی به جای اینکه بالی برای مردم باشند وبال مردم شدند، مردم را به سمت بیگانه سوق داد و مبارزه با ظلم و توجه به مستضعفین و به این آرمانها توجهی نکرد اما بخشی از این جریان به این مبانی اعتقاد دارند اما برخی شان هم در قلم اعتقاد دارند اما در حوزه عملکردی یا نخواستند و یا نتوانستند به این مبانی عمل کنند.
*جریان اصولگرایی در حرف و عمل معتقد به مکتب امام است اما وقتی از این اصول فاصله می‌گیریم، می‌بینیم این جریان هم در ارائه کارنامه، کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی ندارد.حتی در هدفگذاری و روش و ابزار هم بد سلیقگی داشته است هرچند برخی بزرگان اصولگرا شاید نپذیرند. امروز هم وقتی به مردم مراجعه می‌کنیم برداشت آنها این است.
*اصولگرایی می‌توانست خواست‌های انقلاب اسلامی را محقق کند اما نتوانست. بعد جنگ مسیر برای حرکت فراهم بود. اگر 2 رکن مهم داشته باشیم یکی مردم است و اصولگرایی. این جریان شعار مردم باوری را داد اما در عمل به آن باور نداشت و اعتقاد قلبی به مردم باوری در این جریان سیاسی نبود.
*نواصولگرایی با فرهنگ پدرخواندگی ساخته نمی‌شود؛ نواصولگرایی پدرخوانده نمی‌خواهد. هیچکس دیگر حق ندارد به عنوان پیشکسوت جلوی بروز این ظرفیت عظیم جوانان باانگیزه و پخته را سد کند. چون همیشه مانع نیروهای جوان و توانمند شدیم.
*همه ما باید در حوزه مسئولیت خود پاسخگو باشیم. من باید درباره عملکرد خود در حوزه نیروی انتظامی پاسخگو باشم. بروید و زمانی را که در نیروی انتظامی مسئولیت داشتم را بررسی کنید و ببینید. کسانی که شما امروز از آنها حرف می‌زنید ببینید آن زمان درباره عملکرد من چه می گفتند و وقتی کار برایشان سخت شد چگونه حرف زدند.
*املاک نجومی دروغی بیش نیست. طرح کردن این مساله از ابتدا سیاسی بود اما اولین کسی که از دادستانی درخواست رسیدگی کرد خود بنده بودم، نگفتم این قوم من است یا برادر من است. من تا الان هم پیگیر هستم. گفتند دو هزار میلیارد تومان تخلف در املاک نجومی صورت گرفته اما در آخرین پیگیری های قوه قضائیه نشان داد که رقم مطرح شده کمتر از 6 میلیارد تومان است. این همان جوسازی است که نمی خواهد بگذارد کار به درستی پیش برود.
*بنده هرجا مسئول بودم به دور از تعصبات سیاسی هرکس که در چارچوب نظام بوده را به کار گرفتم. معاونت من در شهرداری از اصلاح‌طلبان بودند اما امروز همان‌ها را به جرم اینکه با من کار کردند از شهرداری بیرون ریختند. تعطیل کردن خط 7 مترو هم سیاسی است.
*نو اصولگرایی نباید به دنبال این باشد که طیفی در این جریان ایجاد کند، بلکه همه طیف‌های این جریان را برای خدمت به مکتب امام منسجم کند. وقتی من نامه نواصولگرایی را نوشتم نقدهایی مطرح شد ازجمله اینکه چرا نامه را عمومی مطرح کردم. این افراد درک درستی از این موضوع ندارند و این کار و این حرکت جز در سطح علنی امکان بروز ندارد و وقتی معتقدیم می‌خواهیم تحول ایجاد کنیم، پشت درهای بسته این کار انجام نمی‌گیرد. بیشتر کسانی که خواهان تغییر هستند،اعتمادی به رؤسای این جریان ندارند لذا در محفل خصوصی نمی‌شود تحول ایجاد کرد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها