کد خبر: 454686
تاریخ انتشار :

یوسفیان‌ ملا:رسانه‌ آزادتر باشد، مردم روانه خیابان نمی‌شوند/ ملکشاهی: تخریب‌کنندگان بیت‌المال دلسوز کشور نیستند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عزت‌الله یوسفیان ملا درباره تجمعات اخیر مردم در خیابان‌ها در اعتراض به وضعیت اقتصادی و مشکلات مهیشتی خود گفت: کسی نمی‌تواند منکر وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد اما هنوز عزم جدی و امکانات اقتصادی کافی برای حل این مشکلات وجود ندارد. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق تجمع با شرایطی به رسمیت شناخته شده اما آن چه اتفاق می‌افتد این است که همیشه این طور نیست که این اعتراضات بدون حواشی باشد. معمولا عده‌ای هستند که می‌خواهند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند و این جریانات به حق مردم را با تخریب اموال عمومی و اقدامات مخل امنیت به جرایم بزرگ تبدیل کنند. باید این جریان‌ها را از مردم معترضی که صاحب حق هستند، تفکیک کنیم.
به گزارش نامه نیوز، نماینده مردم آمل گفت: مشکلی که معترضان در اعمال حق خود یعنی تجمعات قانونی دارند این است که نمی‌توانند بار مسئولیت درخواست مجوز را بر دوش بکشند.
یوسفیان ملا خاطرنشان کرد نمایندگان مجلس باید همواره در دسترس مردم باشند و دفاتر آنها به روی مردم باز باشد.
وی گفت: کسانی که دست به تخریب اموال عمومی می‌زنند نمی‌خواهند صدای مردم به گوش مسئولان برسد. هم دولت باید حساب معترضان واقعی را از مجرمان و تخریب‌کنندگان جدا کند و هم معترضان باید خود را از این جریانات جدا کنند.
یوسفیان ملا در پایان درباره اظهارات یکشنبه‌شب رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت درباره رسانه ملی مبنی بر این که همه اقشار و جناح‌ها باید احساس کنند که صداوسیما متعلق به خودشان است و بتوانند نظراتشان را بیان کنند، اظهار کرد:‌ هر چه یک رسانه آزادتر و قلمش روان‌تر باشد، مطالبات مردم راحت‌تر درخواست می‌شود و مردم به آن رسانه از دید واسطه دولت و ملت اعتماد می‌کنند و دیگر برای بیان مطالبات و تخلیه نگرانی و عصبانیت به خیابان‌ها روانه نمی‌شوند.»
تخریب‌کنندگان بیت‌المال دلسوز کشور نیستند
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: کسانی که بیت‌المال را تخریب می‌کند و شیشه‌های بانک را می‌شکنند یا جایی را آتش زده و نظم شهری را برهم می‌زنند، این‌ها قطعاً دشمنان ملت بوده و دلسوز کشور نیستند.
الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: تجمعاتی که در یکی دو روز اخیر ایجاد شده، متاسفانه ریشه در القائات و تبلیغات خارجی و معاندین ملت ایران دارد که از مدت‌ها قبل تبلیغ می‌کرده‌اند.
وی ادامه داد: عده کمی هستند که با انگیزه تجمع حضور پیدا می‌کنند و شعار می‌دهند و بعضاً دست به تخریب می‌زنند و عده زیاد دیگری به عنوان تماشاچی در صحنه حضور دارند.
ملکشاهی تأکید کرد: مردم باید بدانند کسانی که بیت‌المال را تخریب می‌کند و شیشه‌های بانک را می‌شکنند یا جایی را آتش زده و نظم شهری را برهم می‌زنند، این‌ها قطعاً دشمنان ملت بوده و دلسوز کشور نیستند، چون آدم اموال خودش را از بین نمی‌برد.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اینها گروه‌هایی هستند که می‌خواهند آرامش و امنیت ایران که در واقع یکی از کشورهای بسیار امن دنیاست را با حمایت کشورهای مخالف نظام ما از بین ببرند در حالی‌که تنیدگی و هماهنگی مردم با نظام به حدی زیاد است که این مسائل روی آن تاثیری ندارد.
وی در ادامه گفت: به هر حال این افراد هم جزو ملت هستند و خودشان باید هوشیار باشند و تحت تاثیر این القائات قرار نگیرند که افراد بی‌گناه در این بین آسیب ببینند. امیدوارم مردم و جوانان با یک روشن‌بینی دقیق‌تری به این مسائل نگاه کنند.
ملکشاهی اظهار کرد: از دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی می‌خواهیم که به وظایف خودشان مطابق قانون عمل کنند و با افرادی که به بیت‌المال خسارت زده و نظم جامعه را مختل کردند، برخورد شود.
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در پایان تأکید کرد: رسانه‌ها اخبار را به گونه‌ای منتشر کنند که موجب آرامش و امنیت جامعه شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها