کد خبر: 457957
تاریخ انتشار :

بشار اسد: جنگ علیه سوریه تبلیغاتی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ «بشار اسد» روز دوشنبه در دیدار با روسای هیات های شرکت کننده در نشست اتحادیه ادبا و نویسندگان عرب در دمشق، بر لزوم گفت وگوی هدفمند اهالی فرهنگ در کشورهای عربی تاکید کرد.
به گزارش نامه نیوز، وی گفت که بحران ها و جنگ های جاری در برخی کشورهای عربی را نمی توان بدون شناخت مشکل تفکر عربی درک کرد.
رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: جوامع عربی باید به یک عامل فکری بازدارنده و مصونیت بخشی مجهز شوند و این کار نیازمند اندیشه نوگرایانه و گفت وگوی هدفمند بین اهالی فرهنگ در کشورهای عربی است تا اولویت های مورد نیاز در این مرحله را مشخص کنند.
اسد تصریح کرد: نسل های جدید یا به غرب گرایی تمایل پیدا کرده و یا گرفتار افراط گرایی شدند که نیاز به روشنگری دارند.
وی ادامه داد: نقش اهالی فرهنگ برای روشنگری آحاد جامعه موثر است، زیرا مقاومت واقعی اول از همه در بعد فکر و اندیشه اتفاق می افتد.
رئیس جمهوری سوریه اظهار کرد که ایستادگی برابر حفظ هویت ها نمونه ای از این مقاومت است.
نشست دوره ای اتحادیه ادبا و نویسندگان روز شنبه با حضور نمایندگانی از 16 کشور عربی در دمشق پایتخت سوریه آغاز به کار کرد.
سوریه بیش از 6 سال است با حضور گروه های مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است.
پیشروی های اخیر ارتش سوریه و جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم و بیرون راندن عناصر تکفیری از این کشور، غربی ها و حامیان منطقه ای گروه های تروریستی - تکفیری را نگران کرده است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها