کد خبر: 458757
تاریخ انتشار :

عضو پارلمان لیبی: اعزام نیروهای ایتالیایی به لیبی به منزله اشغال خاک آن است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ابراهیم الدرسی» عضو پارلمان لیبی در طبرق گفت که اعزام نیروهای ایتالیایی به خاک لیبی مواضع حقیقی جامعه جهانی یا دستکم کشورهای بزرگ را روشن می‌کند کشورهایی که اعزام این نیروها را عادی می‌دانند و معتقدند که اجازه آن از سوی دولت وفاق ملی لیبی صادر شده است، در حالیکه این دولت از رأی اعتماد پارلمان برخوردار نیست.
به گزارش نامه نیوز، الدرسی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود که موضع پارلمان و بسیاری از لیبیایی‌ها این است که اعزام نیروهای ایتالیایی به لیبی را به منزله تجاوز و دخالت آشکار در خاک لیبی می‌دانند و ما نیز این اقدام را محکوم کرده و آن را به منزله اشغال خاک لیبی توسط ایتالیا تلقی می‌کنیم.
پارلمان ایتالیا روز چهارشنبه طرح اعزام حدود 470 نظامی به نیجر و افزایش نیروهای این کشور در لیبی به 400 نیرو را تصویب کرد.
این عضو پارلمان لیبی همچنین با انتقاد از سخنان «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل به لیبی در شورای امنیت، اظهار داشت که در سخنان برخی واقعیت‌ها تحریف شده بود که مهم‌ترین آن توصیف متشنج بودن وضعیت شرق لیبی بود در حالیکه این منطقه بر خلاف غرب لیبی از امنیت و ثبات برخوردار است و شبه‌نظامیان در طرابلس همچنان به خرابکاری ادامه می‌دهند و آخرین مورد آن نیز اتفاقی بود که در فرودگاه بین‌المللی معیتیقه رخ داد.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها