کد خبر: 463035
تاریخ انتشار :

اخراج بیمار افغان از بیمارستان به دلیل نداشتن هزینه، کذب محض است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر نادر توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیرمرد افغان بستری در بیمارستان گفت: موضوع اخراج این بیمار از بیمارستان به دلیل نداشتن هزینه های درمان کذب محض است و رسانه ها احساسی برخورد کردند.
به گزارش نامه نیوز، وی افزود: این پیرمرد ۸۰ ساله افغان به همراه پسرش به بیمارستان مراجعه کرد و پس از آن، پسرش با رضایت شخصی خود اصرار به مرخص کردن او داشت که به دلیل شرایط که نامناسب بیمار، بیمارستان اجازه ی مرخص شدن را به او نداد و پس از بررسی شرایط مالی او، آنها را به واحد مددکاری معرفی کردیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سالانه حدود ۷ میلیارد تومان در ۸ بیمارستان برای این افراد هزینه می شود بدون اینکه برگشتی داشته باشد. تعداد زیادی از مردم افغان هستند که حتی کارت ملی هم ندارند و به طور طبیعی بیمه نیستند و از خدمات طرح تحول سلامت نیز بهره مند نشده اند. این افراد هنگام زایمان با مشکلات زیادی مواجه هستند اما بیمارستان ها هرگز بیماری را به دلیل نداشتن هزینه، از بیمارستان اخراج نمی کنند.
توکلی گفت: نه تنها اتباع افغان بلکه این مشکل را با امور زندان ها نیز داریم و بیمارستان ها همواره بدون هیچ بازگشت هزینه‌ای، به این افراد خدمت ارائه می‌کنند.
وی ادامه داد: از رسانه ها تقاضا دارم که قبل از انتشار هرگونه خبری از صحت آن مطلع شوند و با واکنش های احساسی برای ما چالش ایجاد نکنند، موضوع را ریشه یابی کرده و با علت آن برخورد کنند.
وی در آخر گفت: این بیمار به دلیل مشکلات قبلی و تنفسی هنوز از سوی پزشک معالج خود اجازه ی عمل پیدا نکرده است.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها