کد خبر: 509091
تاریخ انتشار :

محمد باقر قالیباف قردا جشن تولد می گیرد؛

پرواز با بال های بسته؛ آیا اصولگرایان مانیفست «نواصولگرایی» را از شهردار سابق تهران می پذیرند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه سیاست نامه نیوز : فردا روز مهمی برای محمد باقر قالیباف است؛ او ماه ها کار کرده تا به اینجا برسد .آنگونه که دوستان رسانه ای او از صبح امروز خبر داده اند فردا قرار است یک جلسه مهم میان رسانه ها و شهردار سابق تهران برگزار شود. مراسمی برای رونمایی از نواصولگرایی. نواصولگرایی پرچمی است که قالیباف بعد از انتخابات ریاست جمهوری در اعتراض به هیأت حاکمه جمنا برافراشت و کسی آن را جدی نگرفت اما نیمه تابستان یک سال بعد مانیفست «نواصولگرایی» در دو سرفصل «مردم‌باوری» و «رجوع به مبانی انقلاب» توسط کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تدوین و برای تصویب نهایی به شورای مرکزی این جمعیت ارسال شد.

به ماه نکشید که محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت اعلام کرد «مانیفست نواصولگرایی که در کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تهیه شده و دو هفته پیش به شورای مرکزی این حزب ارسال شده بود در جلسه آخر شورای مرکزی تصویب شد»

در این مانیفست نسبت جریان اصولگرایی با عدالت، نهادهای حاکمیتی، سبک زندگی جدید مردم به خصوص طبقه متوسط شهری، جوانان و پیشکسوتان و همچنین لزوم مردمی‌کردن امور اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تبیین شد .

امروز حسین قربانزاده،عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی از برگزاری نشست رسانه‌ای به منظور رونمایی از «مانیفست نواصولگرایی» خبر داد .

نطفه ایده ای که یک سال پیش در کلام بسته شد به نظر می رسد چند روز بعد جشن تولدش را می گیرند. این مراسم با حضور دبیرکل، روسای کمیته‌ها، معاونین و اعضای شورای مرکزی این جمعیت ساعت ۱۰ روز دوشنبه (۹ مهرماه ) مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه واقع در میدان بهارستان برگزار می‌شود .

تاکنون آنچه از مانیفست اصولگرایی بیرون آمده کلیاتی است که در کلام اموری بیّن محسوب می شوند اما باید منتظر ماند و دید بعد از رونمایی این مانیفست چه حرف تازه ای دارد. آیا می تواند مانیفستی برای همه اصولگرایان باشد و همه بر آن تمرکز کنند و توافق داشته باشند یا نه فقط قالیبافی هاخود را به اجرای آن ملتزم می دانند. هر چه هست فردا روز مهمی برای محمد باقر قالیباف است. او چهره های کارآمد از میان اصولگرایان است که مردم تهران خدمات او را در تهران به خوبی حس کرده اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها