کد خبر: 517507
تاریخ انتشار :

انتقاد روسیه از سیاست های آمریکا در سوریه/ لاوروف: بازی با ورق کردها خطرناک است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی که در شبکه یک تلویزیون این کشور پخش شد، اظهار کرد: بخشی از اقدامات آمریکا در شرق فرات و سایر مناطق سوریه که در آن مستشاران و نیروهای ویژه دارد، بازی کردن با ورق کردها است.
او ادامه داد، با توجه به اهمیت مسأله کردها در شماری از کشورهای منطقه که نه تنها شامل سوریه بلکه عراق، ایران و ترکیه نیز می‌شود، این حرکت بازی بسیار خطرناکی را رقم می‌زند.
به گفته لاوروف، این موضوع به طور روزافزون واضح و مبرهن است که کشورهای غربی در قبال سوریه راهبرد جایگزینی ندارند.
وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد:‌ به همین ترتیب مشخص می‌شود که اقدامات غیرقابل‌قبولی در شرق فرات صورت می‌گیرد. در این منطقه آمریکا می‌کوشد ساختارهای شبه‌دولتی تشکیل دهد و در این راستا میلیون‌ها دلار برای بازسازی برخی مناطق هزینه می‌کند تا مردم زندگی عادی و مسالمت آمیز خود را از سر گیرند اما در عین حال از کمک به احیای وضعیت زیرساختی در مناطق تحت کنترل دولت سوریه پرهیز می‌کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین خاطرنشان کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور و رجب طیب اردوغان، همتای ترک وی توافق بر سر ادلب را نهایی کرده‌اند.
به گفته لاوروف، رهبران روسیه و ترکیه بر سر اقدامات مضاعف با هدف ایجاد منطقه غیر نظامی شده اتفاق‌نظر داشته‌اند.
لاوروف گفت: به رغم اقدامات فعال و مستمر همکاران ترک، باید توجه داشت که هنوز همه افراط‌گرایان نپذیرفته‌اند که منطقه ۲۰ کیلومتری نوار غیرنظامی شده را ترک کنند. پوتین و اردوغان توافق کردند که اقداماتی برای جلوگیری از تلاش‌های افراط‌گرایان جهت نقض توافق‌های به عمل آمده انجام دهند که البته این امر مورد استقبال همگان است.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: مسکو آماده عادی‌سازی روند مذاکره و تعامل با آمریکا است و این اقدام به محض تمایل واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات قابل تحقق خواهد بود.
لاوروف بیان کرد: جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدارش با دستیار سیاست خارجی پوتین تایید کرد که این دو تمایل دارند روند مذاکرات، عادی‌سازی شده و ادامه یابد. ما آماده‌ایم که به محض آمادگی شرکایمان در این راستا اقدام کنیم.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها