کد خبر: 535057
تاریخ انتشار :

روحانی به مردم سیل‌زده پل‌دختر، چم‌مهر و شوره چه گفت؟

روحانی به مردم سیل‌زده پل‌دختر، چم‌مهر و شوره چه گفت؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی اظهار داشت: فراموش نمی‌کنم در لحظاتی که سیل شما را محاصره کرده بود و دسترسی به پل‌دختر امکان نداشت و به صورت مداوم با استاندار در تماس بودم و همه مردم و دولت نگران سلامت و جان مردم پل‌دختر بودند. در اولین صبح پس از حادثه سیل مطلع شدیم که جان عزیز مردم پل‌دختر به سلامت است و همه ما خوشحال شدیم گرچه با خسارت سنگینی مواجه شدید.

رئیس جمهور گفت: مردم غیور پل‌دختر در زمان دفاع مقدس فداکاری، ایثارگری و دلاوری از خود نشان دادند. دست توسل ما به سوی کسی دراز است که منجی عالم بشریت است و نجات دنیا و ایران به دست ایشان اتفاق خواهد افتاد.

روحانی تأکید کرد: امروز در سایه توجهات امام عصر (عج) است که در برابر مشکلات مقاومت و ایثارگری این مردم رخ داد و همچنین مردم ایران زمین، سیل مهربانی و ایثار خود را نثار پل‌دختر کردند.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌ها و ایثارگری‌های ارتش، بسیج، سپاه، دولت، ملت عزیز ایران و همچنین استان‌های معین سراسر کشور برای کمک به مردم آسیب‌دیده پل‌دختر تأکید کرد: در اینجا اعلام می‌کنم مسئولیت بازسازی همه مناطق ویران شده با فرماندهی وزیر کشور است و دستور می‌دهم که پل‌دختر، معمولان و روستاهای آسیب‌دیده که خسارات سنگینی دیده‌اند در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و قرارگاه بازسازی و سازندگی زمینه‌های لازم را برای شما مهیا خواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه با خرید زمین‌های لازم بلافاصله ساخت و ساز منازل جدید و بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده آغاز خواهد شد، گفت: نحوه جبران خسارات کشاورزان و مردم در جلسه هیأت دولت تصویب شده است و پرداخت خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: به رئیس بنیاد مسکن دستور می‌دهم که مردم این سرزمین وفادار و پاسدار آرمان‌های انقلاب اسلامی که در ۸ سال زمان جنگ، دلاوری‌ها از خود نشان دادند و امروز نیازمند و خواستار آن هستند که دولت با همه توان در کنار آنان باشد، هر چه سریع‌تر خانه‌سازی و جبران خسارات آغاز شود.

روحانی تأکید کرد: در شب میلاد امام عصر (عج) قول می‌دهم که دولت تا پایان در کنار شما خواهد بود و شما را فراموش نخواهد کرد و به صورت هفتگی و روزانه از این مناطق خبرگیری به عمل می‌آید تا شرایط زندگی به حالت عادی و معمولی بازگردد.

روحانی در جمع مردم سیل‌زده روستای چم‌مهر

رئیس جمهور در جمع مردم سیل‌زده چم‌مهر با تبریک میلاد امام عصر(عج) به همه مردم و مسلمانان جهان، تأکید کرد: شما جزو روستاهایی هستید که خسارت کلی دید و همه مناطق مسکونی شما زیر آب رفته و دولت وظیفه دارد در قدم اول برای ساخت منازل شما برنامه‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه رئیس بنیاد مسکن اعلام کرده دو قطعه زمین برای ساخت مسکن با عناوین چم‌سفلی و علیا آماده می‌شود، گفت: در این قسمت ساختمان‌سازی آغاز می‌شود تا مردم در مناطق مسکونی قرار گیرند که در صورت بروز سیل در سال‌های آینده به آنان خساراتی وارد نشود.

روحانی ادامه داد: اقدامات مقدماتی برای نصب پل در چم‌مهر آغاز شده است و ظرف 4 هفته آینده این پل برای رسیدن مردم به زمین‌های کشاورزی‌شان ساخته خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ساخت و ترمیم منازل مسکونی با نظارت خود مردم چم‌مهر و سرکشی‌های مرتب استاندار و امام‌ جمعه آغاز می‌شود، گفت: قرارگاهی با فرماندهی وزیر کشور در منطقه در حال فعالیت است و جبران خسارات پلدختر و توابع آن جزء اولویت‌های ما است و خسارات زمین‌های کشاورزی نیز طبق تصویب دولت، پرداخت خواهد شد.

روحانی ادامه داد: نسبت به اثاثیه منازل نیز تلاش داریم که با برنامه‌ریزی با تولیدکنندگان،این اثاثیه تحویل مردم سیل‌زده شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه شما نگرانید و حق دارید چرا که همه زندگی شما زیر آب رفته است و زندگی در زیر چادر بسیار سخت می‌باشد، گفت: الان چادرها دارای برق است، اما کار اساسی آن است که خانه‌سازی آغاز شود و ان‌شاء الله و با توجهات و با تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش دولت و نیروهای مسلح، روستای چم‌مهر زیباتر، مستحکم‌تر و بهتر خواهیم ساخت.

بازدید روحانی از روستای سیل‌زده شوره ایلام

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در بدو ورود از سوی استاندار ایلام و نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مقامات و مسوولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس جمهور سپس از روستای سیل زده شوره از توابع بخش ماژین بازدید و با توضیح مسوولان این منطقه در جریان روند امداد رسانی، اسکان موقت و چگونگی خسارت‌های وارد شده به منازل، باغ‌ها، محل‌های نگهداری دام و طیور و زمین‌های کشاورزی این روستا و روستاهای همجوار آن قرار گرفت.

روحانی همچنین در فضایی صمیمی با اهالی روستای شوره گفتگو و پس از اطلاع از برخی مشکلات و کمبودهای موجود در این منطقه برای مردم ، دستورات لازم را به مسوولان مرتبط جهت تسریع در روند رسیدگی‌ها صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تقدیر از مسئولان این منطقه برای اطلاع‌رسانی به موقع به اهالی روستاها برای تخلیه منازل، اظهارداشت: خوشبختانه در این منطقه هیچگونه خسارت جانی نداشته‌ایم.

رئیس جمهور افزود: دولت در راستای بازسازی مناطق سیل‌زده تصمیماتی اتخاذ کرده که بر مبنای آن منازلی که دچار خسارت شده‌اند، بازسازی و آن دسته از منازلی که در حریم رودخانه‌ها قرار داشتند، در منطقه‌ای دیگر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، احداث خواهند شد.

روحانی با اشاره به اینکه برای تأمین لوازم منزل مردم نیز اعتباراتی مشخص شده است، گفت: ‌باید تلاش کنیم تا به جای اعطای اعتبارات نقدی برای تهیه لوازم منزل، به مردم لوازم اساسی زندگی داده شود.

رئیس جمهور اظهارداشت: دولت همچنین برای جبران خسارت کشاورزان و دامداران تصمیمات خوبی اتخاذ کرده است.

روحانی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به رسیدگی و جبران خسارات مردم در مناطق سیل‌زده حساسیت دارند، گفت: دولت در حد توان و امکانات خود در این راستا گام برمی‌دارد و بر این اساس قرارگاهی با فرماندهی وزیر کشور ایجاد شده که ساماندهی و رسیدگی به امور را به طور مرتب مورد نظارت دارد و تا زمانی که رسیدگی‌ها ادامه داشته باشد و مشکلات مردم برطرف شود، این قرارگاه به کار خود ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری از اینکه در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) بتوانیم از مشکلات عبور کنیم، گفت: مردم در مناطق سیل‌زده از جمله روستای شوره روزهای سختی را داشتند، اما باید بدانند که دولت به عنوان خادمان آنها در کنارشان قرار دارند و همه امکان خود را در خدمت به مردم بکار گرفته و ان‌شاء الله از مشکلات عبور خواهیم کرد.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها