کد خبر: 535416
تاریخ انتشار :

دردسرهای یک یادداشت دوپهلو؛

انتقاد گازنبری به آقای قالیباف/ هم دولتی‌ها شاکی شدند و هم پایداری‌ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز : از قدیم گفتند کسی که شب بین دو لحاف می خوابد، نهایتا سرما می خورد. کاری که دیروز محمدباقر قالیباف انجام داد، مصداق این ضرب المثل بود. او بعد از مدت ها سکوت و حاشیه نشینی دست به قلم شد و در یادداشتی تحت عنوان «ضرورت روزآمدسازی شیوه‌های مبارزه با نظام سلطه» نوشت «در شرایط فعلی، پذیرفتن توصیه‌های FATF، قطعا به ضرر ماست، اما پاسخ سریع و صریح «بله» یا «نه»، منافع ملی امروز و فردای ما را تأمین نمی‌کند.»

این استدلال قالیباف اما نه ارگان رسمی دولت را قانع کرد و نه به مذاق رسانه همسو با جبهه پایداری و سعید جلیلی خوش آمد. گویی این دو رسانه با انتقادهای خود همچون گازنبری یادداشت قالیباف را به چالش کشیدند.

روزنامه ایران خطاب به قالیباف نوشت «دولت، برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس معتقدند تصمیم امریکا ضد سپاه ارتباط مستقیمی با اف‌ای‌تی‌اف ندارد، در مقابل کسانی همچون احمد توکلی می گویند با این اقدام امریکا تصویب اف ای تی اف منتفی است اما گروه سومی هم هستند که با کلی گویی سعی می کنند از کنار موضوع عبور کنند نه پیشنهاد جایگزینی می‌دهند و نه مسئولیت تبعات رد موضوع را می‌پذیرند. هم مخالف ایده‌ها و لوایح دولت هستند هم طلبکار آن. بسیار شایسته بود که جناب آقای قالیباف می‌نوشت که در قالب الگوی روزآمدن کردن مبارزه تبادلات مالی کشور با دنیای پیرامون را چگونه تعیین تکلیف می‌کند؟»

از طرف دیگر رجانیوز نوشت «یادداشت قالیباف از فقر محتوا رنج می برد. او در مطلبی که مبنای مشخصی نیز در آن دیده نمی شود کنار کشیدن ایران از FATF را مانع شناختن سازوکارهای جدید معرفی می کند در حالیکه مخالفت نکردن با لوایح خواسته شده از جانب FATF خود نشان از نشناختن این گروه خطرناک ساخته شده توسط نظام سلطه و در راس آن آمریکا، انگلیس و صهیونیست هاست».

کنار هم قراردادن این نقدها نشان داد که در بازی های تند و تیز دوقطبی نمی توان میان میدان ایستاد و چهره قهرمان به خود گرفت. چنین وضعیت اولین قربانی کسی خواهد بود که بخواهد از نیروهای دو طرف بهره بگیرد و خود را نزد جامعه روشنفکر جلوه دهد. مخصوصا آنکه کوچک و بزرگ جامعه از کارنامه گذشته او مطلع باشند و بدانند این فرد سرهنگ است نه حقوقدان.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها