کد خبر: 537594
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگوی نامه نیوز با نقوي حسينی مطرح شد:

اگر ترامپ ۱۰ بار دیگر هم شماره بدهد، به او زنگ نمی‌زنیم

حجم ویدیو: 8.22M | مدت زمان ویدیو: 00:02:13 دانلود ویدیو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سياست نامه‌نيوز: رفتارهای دوگانه و متناقض آمريكا آنقدر شدت گرفته است كه هيچ تحليلگري حتي ذره‌اي نمي‌تواند از آن دفاع كند. روزي ترامپ مي‌گويد كه از برجام خارج مي‌شويم و روز ديگر درخواست مي‌كند كه ايراني‌ها به او زنگ بزنند و تلفن خود را به سفارت سوئيس مي‌دهد و در تمام اين احوال پيگير اجراي تحريم‌هاي يك‌جانبه است. ايران در مقطع كنوني تصميم گرفته است كه فارغ از توجه به رويكرد آمريكا و وعده‌هاي بي‌عمل كشورهاي اروپايي براساس برنامه‌هاي خود پيش ببرد.

نقوي حسيني؛ عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي بارو دارد كه ايران هيچگاه از مذاكره پاي عقب نراند اما وقتي بدعهدي طرف‌هاي مقابل را مي‌بنيد نمي‌تواند متوقف آنها باشد. او در گفت‌وگو با «نامه‌نيوز» گفت: «بدعهدی‌های اروپايیان و انجام‌ندادن تعهداتشان در قالب برجام باعث شد که در مقام عمل با آمریکا همراه شوند؛ آمریکایی که برخلاف موازین بین‌المللی از برجام خارج شد. تمام باعث شد که جمهوری اسلامی مصمم شود که اقدامات خود را پیش ببرد. سایه بی‌اعتمادی به غرب و اروپا بر دستگاه دیپلماسی ما حاکم است و زمینه‌ای برای تعامل وجود ندارد. اروپا باید در این 60روز تلاشی از خود نشان دهد تا این سایه بی‌اعتمادی کم شود. جمهوری اسلامی هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرد و اولویت ما در دیپلماسی مذاکره است مگر آنکه طرف مقابل قابل مذاکره نباشد».

این نماینده مجلس ادامه داد: «اینکه ما اعلام می‌کنیم ترامپ و دولت آمریکا میز مذاکره را ترک کرد، معنایش آن نیست که ما تقاضای مذاکره داریم زیرا آنها قابل اعتماد نیستند. دولت ترامپ، یک دولت یاغی علیه تمام معاهدات بین‌المللی است. ما با آمریکا هیچ مذاکره‌ای نمی‌کنیم بنابراین اگر ده‌ها بار تلفن خود را هم بدهد، هیچ زنگی به او زده نخواهد شد اما به دلیل آنکه آنها ادعا می‌کنند اهل مذاکره هستند ما می‌گوییم شما بودید که میز مذاکره را ترک کردید».

نقوی‌حسینی درباره احتمال برقراری ارتباط با اروپائیان گفت: «اروپایی‌ها وعده‌های زیادی دادند و هیچ کدامشان هم عملی نشد. جمهوری اسلامی به آنها هم بي‌اعتماد است. آنها اگر واقعا مي‌خواهند به تعهدات خود عل كنند در ابتدا اینستکس را اجرايي كنند تا حسن نيت خود را ثابت كنند؛ هرچند من فكر مي‌كنم اروپايي‌ها دنبال وقت‌خريدن هستند و مي‌خواهند با جملات بازي كنند. جمهوري اسلامي نبايد متوقف وعده‌هاي اروپايي‌ها باشد».

اقدام اخير ترامپ مبني بر دادن شماره به سفارت سوئيس هم نه‌تنها قدمي براي گشوردن باب مذاكره نيست كه يك اقدام مضحك و مسخره‌آميز است. من مانده‌ام مردم آمريكا چه طور چنين فردي را به عنوان رئيس‌جمهور كشورشان به رسميت مي‌شناسند؟»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها