کد خبر: 540660
تاریخ انتشار :

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی: مرزهای عفت توسط فضای مجازی شکسته می‌شود/ کاندیداها با وعدهای دروغین موجب بدبینی مردم می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی صبح امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عید فطر در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با تبریک این عید به مسلمانان جهان اظهار کرد: امروز یکی از روزهای بسیار مهم دینی می‌باشد چرا که این رسم است تا در میان ملت‌ها اگر موفقیتی حاصل شود آن را در قالب عید در جامعه تثبیت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان از خداوند خواستیم تا ما را از خواب غفلت بیدار کند و حال سوال اینجاست که آیا واقعا از خواب غفلت بیدار شدیم؟

وی تاکید کرد: خسارت‌بارترین موضوع برای انسان غفلت است چراکه غفلت همه چیز انسان را از بین می‌برد و چه بد که وقتی برف پیری روی انسان نشست با افسوس از غفلت خود پشیمان باشیم.

حجت‌الاسلام تقوی اذعان داشت: مقام معظم رهبری همیشه بر امر بصیرت‌افزایی تکیه دارند چراکه اگر جمعی بصیرت خود را از دست دهند به سقوط محکوم می‌شوند.

وی متذکر شد: در ماه مبارک رمضان از خداوند خواستیم تا لوح دلمان را زنگارزدایی کند و این خواسته‌ای است که در طول این ماه به زبان آوردیم ولی نکته قابل توجه این است که آیا بعد از یک ماه نورانیت در دل احساس می‌کنیم؟

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی اضافه کرد: اگر لوح دل غبارزدایی شود و آینه دل شفاف شود حتما این خوبی‌ها را خواهیم دید ولی برعکس اگر هوش دل هوشیار نباشد نه می‌توان دید و نه می‌توان زیبایی را حس کرد.

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: تا وقتی فردی زکام است هر چقدر فضا را گلابگون کنیم اثری ندارد و ابتدا باید مریضی بهتر شود و این شامل افرادی است که هنوز قلب و دلشان مریض است و توانایی دیدن زیبایی واقعی را ندارد.

وی بیان داشت: خانه خداوند قلب انسان مومن است و این شامل قلبی است که نورانی می‌باشد نه قلبی که انباشت اوهام، تلخی‌ها و بدی‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی افزود: قلب پاک را باید در ماه مبارک رمضان خانه تکانی کرده و خدا را جای می‌دادیم.

حجت‌الاسلام تقوی به مطالبه عفت و پاکدامنی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: متاسفانه مرزهای عفت توسط فضای مجازی شکسته می‌شود.

سرآمد همه خوبی‌ها عفت است/ متاسفانه در فضای مجازی عفت تهدید می‌شود

وی ادامه داد: شریف‌ترین صفات عفت است و سرآمد همه نیکی‌ها عفت می‌باشد و به عبارتی زکات فقر و جمال فقر هم عفت است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی به راه‌هایی برای افزایش عفت از قبیل غیرت، شکیبایی در برابر خواسته‌های نفسانی اشاره کرد و گفت: دختران و زنان جامعه باید به عفت بیشتر توجه کنند.

حجت‌الاسلام تقوی متذکر شد: شخصیت یک زن قرار دادن خود در برابر چشم‌چران‌ها نیست بلکه زن باید عفیف باشد چراکه عفت همانند کجاوه محافظ زنان است و زنان می‌توانند با عفت در همه جایگاه‌ها فعالیت کنند.

وی قناعت را دیگر خواسته مومنان در ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: اسراف، تزویر و چشم هم چشمی غلط است و مومن باید از این موضوعات دور شده و در سایه قناعت عزت خود را حفظ کند.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی قناعت یک گوهر ارزشمندی بوده و عزت‌آفرین می‌باشد.

حجت‌الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی کارها و خدمات زیادی انجام می‌گیرد ولی گاها با هر کسی صحبت می‌شود ابراز رضایت ندارد، توضیح داد: یکی از ویژگی‌های انسان مومن این است که باید زبان سپاس‌گذاری هم داشته باشیم و با یک بدی همه خوبی‌ها نباید پاک شود.

وی ادامه داد: کاندیداها در انتخابات بدون تحقیق و مطالعه دست به وعده دادن می‌گذارند و وقتی وارد کار شده و متوجه می‌شود که محدودیت‌های مالی و موقعیتی وجود دارد زیر همه قول‌ها می‌زند و این منجر به بدبین شدن مردم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی ابراز کرد: وای به روزی که میلیاردها تومان خرج شود و با شایعه‌پراکنی و تهمت رقیب را از صحنه خارج کرد و خود به کرسی مقام برسد به همین منظور روحانیت باید این ضعف‌ها را به مردم بگویند چراکه این نوع رای گرفتن اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام تقوی اضافه کرد: باید افرادی که وعده وعید دروغین و بی‌جا می‌دهد که منجر به بدبین شدن مردم می‌شود را در انتخابات رد صلاحیت کرد.

وی تاکید داشت: نباید اجازه داد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مظلوم واقع شود و اگر ضعفی بوده باشد باید تلاش به حل آن کرد چراکه نظام خوبی‌های خیلی زیادی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم داده و برای پیشرفت کشور تلاش کرد و در این میان از خدمت خدمت‌گزاران واقعی قدردانی کرد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها