کد خبر: 540935
تاریخ انتشار :

عضو فراكسيون ولایی مجلس مطرح کرد: استیضاح رئیس‌جمهور

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احکام صادرشده برای حقوق کارکنان توسط دولت گفت: براساس بودجه ۹۸ حقوق کارکنان بازنشستگان ۱۰ درصد در سال ۹۸ افزایش می‌یابد و علاوه بر آن ۴۰۰ هزار تومان به حقوق هر فرد نیز اضافه می‌شود که دولت در اصل قانون بودجه را دور زده ا ست.
وی افزود: طبق قانون بودجه کسانی که زیر ۳ میلیون حقوق دریافت می‌کرده‌اند در سال ۹۸ حقوق‌شان حدود ۳۶ درصد افزایش پیدا می‌کند و کسانی که حقوق ۱۵ تا ۲۰ میلیون دریافت می‌کنند، به دلیل کسر مالیات ۳۵ درصد از حقوق‌شان یا افزایش اندکی در سال ۹۸ خواهد داشت و یا همانند سال قبل باقی‌ می‌ماند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دولت اخیراً در اجرای قانون بودجه ۹۸ و احکام صادره برای حقوق کارکنان قانون بودجه ۹۸ را دور زده و ما شاهد هستیم که کسانی که حقوق زیر ۳ میلیون تومان دریافت می‌کردند، در سال ۹۸ حقوق‌شان با ۳.۲ درصدی همراه بود که حدود ۴۴۰ هزار تومان است و در مقابل، کسانی که حقوق ۱۵ و ۲۰ میلیونی دریافت می‌کردند، حقوق‌شان افزایش ۱۶ درصدی یافته و حدود ۳ میلیون به حقوق‌شان اضافه شده است.
ابوترابی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه این افزایش حقوق برای کارکنان با دریافت حقوق بالا در ضریب حقوق‌شان اعمال شده و در اصل حقوق‌شان نیست ما مالیات نیز به آن تعلق نگیرد.
وی در پایان گفت:‌چنانچه این رویه اصلاح نشود، ما سؤال از رئیس‌جمهور را در مجلس کلید خواهیم زد و رئیس‌جمهور باید در این باره پاسخگو باشد.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها