کد خبر: 542376
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با نامه‌نیوز مطرح شد

حمیدرضا ترقی: اصلاح طلبان ناامید شده‌اند/ اقدام قالیباف به موقع بود

حمیدرضا ترقی: اصلاح طلبان ناامید شده‌اند/ اقدام قالیباف به موقع بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: پیام روز گذشته محمدباقر قالیباف و خطاب قرار دادن جوانان برای تحرک سیاسیِ انتخاباتی با بازتاب‌های گسترده‌ای همراه بود؛ به نحوی که بسیاریاز تحلیل‌گران عرصه سیاست آن را آغاز کنش‌های انتخاباتی قالیباف دانستند اما حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا باور دارد که پیام محمدباقر قالیباف درست و به موقع بود و نباید آن را آمیخته با سیاست‌بازی‌های مرسوم کنیم. او درباره این موضوع به نامه‌نیوز گفت: «اقدام اخیر آقای قالیباف را به‌جا و شایسته ارزیابی می‌کنم. او از جوانان دعوت کرد تا در انتخابات حضو مؤثر داشته باشند و بی‌تردید این دعوت اثربخش خواهد بود زیرا جوانان از موضوع جوانگری استقبال می‌کنند. علاوه بر این واکنش‌های مثبتی که فعالان سیاسی به پیام آقای قالیباف نشان دادند نیز حکایت از آن دارد که دغدغه او درست است. این پیام در موقعیت زمانی خوبی هم داده شد و شاید شایسته باشد که احزاب دیگر نیز بحث جوانگرایی و تیکه بر نیروی سیاسی جوانان را در برنامه‌های خود جای دهند که اگر چنین باشد آنها هم همراه با گام دوم انقلاب و بیانیه مقام معظم رهبری حرکت کرده‌اند. می‌دانیم که مجلس کارایی مهمی در نظام دارد زیرا این نهاد وظیفه قانون‌گذاری و ریل‌گذاری آینده کشور را بر عهده دارد. قطعا نمی‌توان از مسئولیت چنین امر خطیری را بر دوش جوانانی گذاشت که تجربه کافی را ندارند و با قوانین اسلام به میزان کافی آشنا نیستند؛ از این‌رو رویکرد جوانگرایی و واردکردن جوانان به عرصه سیاسی هموراه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است و ضرورت دارد که نیروهای سیاسی این موضوع را به یک گفتمان تبدیل کنند. آقای قالیباف نیز با چنین دغدغه‌ای آن پیام را منتشر کرد».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا قالیباف از انتشار این پیام هدف برای انتخابات آتی مجلس یا ریاست‌جمهوری هدف خاصی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: «آقای قالیباف قطعا نیم‌نگاهی به انتخابات هم دارد اما این مسئله باعث نمی‌شود که از اصل مضوع یعنی جوانگرایی مورد اشاره او غافل بشویم. مسئله مجلس نو و جوانگرایی دارای اهمیت بسیارند که نباید زیر حاشیه‌های عرصه سیاست پنهان بمانند».

او همچنین عرصه سیاسی را در انتخابات پیش روی مجلس این‌‌گونه پیش‌بینی کرد: «هنوز خیلی زود است که درباره آرایش سیاسی جناح‌های مختلف اظهارنظرکرد. البته آرام‌آرام دو جناح اصولگرایی و اصلاح‌طلبی شفاف‌تر عمل می‌کنند. اصلاح‌طلبان علی‌رغم آنک اختلافاتی درونی دارند اما به هر حال به یک جمع‌بندی خواهند رسید اما این موضوع وجود دارد که به دلیل ناکارآمدی‌های دولت و کاهش اعتماد عمومی به آنها چندان به پیروزی در انتخابات مجلس امیدوار نیستند و در مستقلین به احتمال زیاد در کنار اصولگرایان خواهند بود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها