کد خبر: 549910
تاریخ انتشار :

روسیه خبرداد: تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه برای صلح در دو ماه آینده

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، "گتادی گاتیلوف" با اشاره به تلاش های دیپلماتیک روسیه برای حل مشکلاتی که مانع از تشکیل این کمیته می شود، افزود: رایزنی هایی در این خصوص صورت گرفته و نمایندگان ما برای تکمیل فهرست اعضای کمیته قانون اساسی جدید سوریه، به دمشق و آنکارا سفر کرده اند.

وی گفت: در گام بعدی باید تشکیل کمیته قانون اساسی در ژنو توسط "گیر پدرسن" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام شود و امیدواریم که این مهم در ماه سپتامبر انجام شود.

تصمیم تشکیل کمیته برای تدوین قانون اساسی جدید سوریه نخستین بار در مذاکرات صلح این کشور در شهر "سوچی" روسیه در اواخر ژانویه ۲۰۱۸ (اوایل بهمن ماه ۹۶) مطرح شد، موضوعی که همچنان محل مناقشه طرف های مذاکره کننده است.

در تازه ترین تحرک برای حل سیاسی بحران سوریه، سیزدهمین دور از مذاکرات آستانه با انتشار بیانیه ای ۱۴ مردادماه با حضور نمایندگان دولت دمشق و مخالفان، نمایندگان کشورهای ضامن (ایران، روسیه، و ترکیه) و برخی نمایندگان سازمان های بین المللی در شهر نور سلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد.

در این نشست رایزنی‌های مفصل بصورت سه جانبه میان ایران، روسیه و ترکیه و نیز نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه برای تشکیل کمیته قانون اساسی جدید این کشور در ژنو مطابق با تصمیمات اتخاذ شده در مذاکرات صلح طرف های سوری در سوچی انجام شد.

سه طرف در این نشست از پیشرفت حاصل شده در خصوص نهایی شدن ترکیب این تشکیلات ابراز رضایت و بر آمادگی خود برای تسهیل برگزاری نشست این کمیته در اسرع وقت تاکید کردند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها