کد خبر: 553842
تاریخ انتشار :

رسانه چینی: اسرائیل باعث بی‌ثباتی در خاورمیانه شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، این رسانه چینی روز جمعه در مطلبی خاطر نشان کرد اسراییل در روزهای اخیر چندین حمله به خارج از مرزهای خود به سوریه، لبنان و عراق انجام داده و باعث بروز نگرانی های فزاینده از تشدید تنش ها در منطقه شده است.

در این گزارش آمده است اقداماتی از این دست نه فقط نقض حاکمیت ملی کشورها محسوب می شود بلکه باعث می شود تا شرایط در خاورمیانه، بحرانی و پر تنش شود و این نمی تواند باعث تامین امنیت شود.

گزارش تصریح کرده است اسراییل همواره به بهانه های مختلف دست به چنین حملاتی در خارج از مرزهای خود زده و مخاطراتی ایجاد کرده است این حملات با مفاهیم بین المللی حراست از حق حاکمیت ملی همخوانی ندارد و در واقع پرتاب بمب به سمت ثبات و امنیت خاورمیانه محسوب می شود.

این نشریه چینی حملات پهپادی اسراییل به لبنان، عراق و سوریه در ماه گذشته میلادی را بسیار نگران کننده دانست و آورده است: اسراییل ظاهرا از تحولاتی که در منطقه ایجاد شده است راضی نیست و به بهانه های مختلف می خواهد شرایط امن تری برای خود ایجاد کند اما دلایلی که برای این حملات مطرح می شود قانع کننده نیست و نمی تواند مجوز حمله به کشورهای همسایه تل آویو باشد.

گزارش تاکید می کند که اسراییل بیشتر از هر چیزی از نفوذ ایران در منطقه نگران است اسراییل شاهد اقتدار حزب الله در لبنان و نفوذ ایران در سوریه و عراق است و اینها به مذاقش خوش نمی آید و به هر شکل می خواهد با نفوذ ایران مقابله کند اما اکنون این نگرانی وجود دارد که اسراییل بخواهد این بمباران ها و حملات فرامرزی را بیشتر کند و این یک خطر بزرگ برای آینده خاورمیانه است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها