کد خبر: 559321
تاریخ انتشار :

لیبی و تونس به اظهارات وزیر خارجه بحرین درباره قطر واکنش نشان دادند

لیبی و تونس به اظهارات وزیر خارجه بحرین درباره قطر واکنش نشان دادند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی با صدور بیانیه‌ای نسبت به اتهامات مطرح شده توسط خالد بن أحمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین علیه قطر واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: لیبی با دخالت دادن نام خود در تسویه حساب‌هایی که طرف آن نیست، مخالف است.

وزارت خارجه لیبی همچنین بر عمق روابط دوجانبه با قطر و توسعه آن بر اساس اصل "منافع متقابل و همکاری با تمامی کشورهای حامی توقف تجاوز به طرابلس" تأکید کرد.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد، لیبی حق دارد که با کشورها در چارچوب منافع خود و ملت رابطه داشته باشد.

وزارت خارجه لیبی همچنین ابراز امیدواری کرد که بحرین از دولت وفاق ملی حمایت کند و کشورهایی را که از متجاوزان به طرابلس حمایت می‌کنند، تحت فشار قرار دهد.

از سوی دیگر، لطیفه الحباشی، رئیس کمیته روابط خارجه در پارلمان تونس نیز اظهارات وزیر خارجه بحرین درباره قطر را محکوم کرد.

وی ضمن قدردانی از نقش حکومت قطر در حمایت از انقلاب اقتصادی و مالی تونس، در این باره گفت: ملت تونس از طریق انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری اخیر ثابت کردند که تونس کشوری دارای حاکمیت است.

وزیر خارجه بحرین جمعه در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط مدعی شد: نقشی که قطر همواره ایفا می‌کند شکست‌ خورده است و هرگز در یمن پیروز نخواهد شد چراکه مردم یمن در نهایت در برابر مداخله قطر و ایران و بر هر کسی که برای تفرقه در این کشور تلاش می‌کند، پیروز خواهند شد.

وی قطر را به تلاش برای کارشکنی در حل بحران یمن با استفاده از شبکه الجزیره متهم کرد.

این مقام بحرینی در ادامه اظهاراتش تأکید کرد که قطر در بسیاری از مسائل نه تنها در مسأله یمن بلکه در لیبی، تونس، کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق نقش مخربی را ایفا می‌کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها