کد خبر: 572383
تاریخ انتشار :

لندن از قوانین اتحادیه اروپا پیروی نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس گفت، اگر اروپایی‌ها ما را ملزم به تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا کنند، کشورش بدون هیچ توافق تجاری با این اتحادیه ، مسیر پیشرفت را ادامه خواهد داد.

به نوشته روزنامه «گاردین» جانسون در سخنرانی روز دوشنبه با انتقاد از مخالفان توافق تجاری میان انگلیس و آمریکا خطاب به آن‌ها گفت: «بزرگ شوید». او درباره توافق تجاری میان لندن و بروکسل پس از اجرای برگزیت نیز گفت، انگلیس اصراری بر تبعیت اتحادیه اروپا از قوانینش ندارد.

جانسون افزود در مقابل، انگلیس نیز تعهدی در قبال پذیرش قوانین اتحادیه اروپا در زمینه‌های کلیدی نخواهد داشت. در صورتی که بروکسل بر لزوم تبعیت انگلیس از قوانین اتحادیه اروپا اصرار ورزد ممکن است هیچ توافق تجاری به ثمر نرسد.

نخست‌وزیر انگلیس درخصوص منازعات موجود میان مادرید و لندن بر سر مالکیت «جبل‌الطارق» گفت، این منطقه نیز عضوی از خانواده بریتانیا است و این اصل در مذاکرات توافق تجاری با اتحادیه اروپا لحاظ خواهد شد.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز شنبه گفت: «آن‌ها (اتحادیه اروپا) رضایت صریح اسپانیا، روابط جدید [میان بروکسل و لندن] را درخصوص جبل‌الطارق اعمال نمی‌کنند و این تنها درصورتی است که گفت‌وگوهای میان اسپانیا و انگلیس بر سر این منطقه به نتیجه برسد».

جانسون همچنین درخصوص جمله تروریستی روز یکشنبه در لندن گفت «مردم می‌خواهند بدانند چرا فرد ضارب از زندان آزاد شده بود» و باید پیش از آزادی پیش از موعد، ارزیابی‌های صحیحی درباره چنین تصمیماتی انجام شود.

جانسون با انتقاد از سیستم «آزادی پیش از موعد خودکار» خواستار حذف کامل آن از سیستم قضایی انگلیس شد.

«سودش امان» که ماه گذشته میلادی از زندانی در انگلیس آزاد شده و تحت نظر پلیس نیز بوده است، روز یکشنبه چند نفر را با سلاح سرد زخمی کرده و دقایقی بعد با شلیک پلیس از پای درآمد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها