کد خبر: 573532
تاریخ انتشار :

در کنفرانس امنیتی مونیخ

رییس جمهوری آلمان: آمریکا، روسیه و چین دنیا را به مکان نا امنی تبدیل کرده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» از سیاست‌های این سه کشور برای فاصله گرفتن از رویکرد چند جانبه گرایی انتقاد کرد و به طور ویژه به شعار دونالد ترامپ مبنی بر «آمریکا را دوباره عالی کن» تاخت.

وی به کنایه گفت که آمریکا تلاش می کند تا با هزینه شرکا و همسایگانش مسیر عالی شدن را طی کند.

رییس جمهوری آلمان در این اجلاس سه روزه که تحت عنوان غرب بدون محتوا در حال برگزاری است، از این که دولت دونالد ترامپ به عنوان نزدیک ترین متحد برلین با رویکرد جامعه جهانی مخالفت می‌کند، بشدت انتقاد کرد.

اشتاین‌مایر همچنین تلاش روسیه برای تغییر مرزهای اروپا را استفاده دوباره از زور در سیاست تعبیر کرد و افزود: چین هم به طور گزینشی قوانین بین‌المللی را می‌پذیرد که با منافع این کشور در تضاد نباشد.

وی عنوان کرد که این تحولات سبب گسترش بی‌اعتمادی، افزایش معاملات تسلیحاتی، کاهش امنیت و در نهایت رقابت تسلیحات هسته‌ای شده است.

پنجاه‌ و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ ساعاتی پیش با حضور سران و مقامات بلند پایه کشورها در آلمان آغاز به کار کرد.

بر اساس گزارش‌ها، امسال حدود ۳۵ تن از سران کشورها از جمله رییس جمهوری فرانسه، نخست وزیر کاندا و نزدیک به ۱۰۰ وزیر خارجه در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور دارند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در این اجلاس به المان سفر کرده، صبح امروز با نخست وزیر و وزیر امور خارجه کانادا و همچنین گروه الدرز (ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد) ملاقات کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها