کد خبر: 597438
تاریخ انتشار :

واکنش مقتدی صدر به حوادث کربلا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر در صفحه توئیتر خود در خصوص حوادث کربلا نوشت: گروهی از نفوذی‌ها در صف تظاهرات کنندگان "انقلاب اکتبر" حضور دارند که با افکار منحرف و تمایلات داعشی و بعثی و با همراهی برخی از خرابکاران در صدد سوء استفاده از مناسبت‌های مذهبی این روزهای کربلا هستند و قصد دارند آن را به سمت تحقق منافع شوم خود سوق دهند که با مفاهیم دینی و ملی در تضاد است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی باید از مقدسات ما در برابر فتنه این خرابکاران که با حمایت‌های مشکوک خارجی همراه است، دفاع کنند. سایر انقلابی‌ها نیز باید از این افراد اعلام برائت کنند.

صدر در ادامه گفته است که اگر دو توصیه فوق الذکر عملی نشود، او به شیوه خودش عمل خواهد کرد.

وی از همه محبان اهل بیت (ع) خواست تا با صبوری در انتظار دستورات نهادهای بالادست و آشکار شدن موضوع باشند.

رهبر جریان صدر در پایان تاکید کرد که اگر "انقلابی‌‌های اکتبر" به صورت رسمی از این اقدامات خرابکارانه اعلام برائت نکنند شاید دیگر نتوانند به تظاهرات بپردازند و در مقابل این مردم عراق باشند که از آنان اعلام برائت کنند.

به گزارش تسنیم، در جریان برگزاری مراسم اربعین حسینی در میدان "التربیة" کربلا، گروهی از تظاهرات کنندگان از اهالی استان‌های مختلف به سمت "باب القبلة" حرکت کردند و قصد داشتند از طریق درهای "خروجی" وارد حرم مطهر امام حسین (ع) شوند که با ممانعت نیروهای امنیتی روبرو شدند که در پی آن برخی از افراد نفوذی با پرتاب سنگ به سمت نیروهای محافظتی حرم دست به ایجاد تنش زدند اما نیروهای امنیتی اجازه ایجاد آشوب را به آنان ندادند و اوضاع به حالت طبیعی بازگشت و زائران توانستند در سایه اقدامات امنیتی مراسم مذهبی خود را همانند گذشته برگزار کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها