کد خبر: 603319
تاریخ انتشار :

روزنامه رسمی چین درمورد «وخامت روابط دوجانبه» به آمریکا هشدار داد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از رویترز، در پی موج جدیدی از اقدامات خصمانه دولت ایالات متحده علیه چین از جمله اعمال محدودیتها بر سفر اعضای حزب کمونیست این کشور به آمریکا، روزنامه رسمی چین هشدار داد که برخی از لطمه های وارده به روابط دوجانبه واشنگتن- پکن «غیرقابل جبران» است.

روزنامه دولتی «چاینا دیلی» در سرمقاله خود تصمیم واشنگتن برای محدودساختن صدور روادید برای اعضای حزب کمونیست چین و خانواده های آنان و همچنین ممنوعیت بر واردات کتان از سین کیانگ را «نشانه هایی نگران کننده» خواند.

در این سرمقاله آمده است: «حتی اگر دولت آتی [ایالات متحده] قصد و اراده ای برای کاستن از تنشهای بوجود آمده داشته باشد، برخی از لطمه های وارد شده همانگونه که رئیس جمهور فعلی ایالات متحده درنظر دارد، حقیقتاً غیرقابل جبران است».

گفتنی است که روابط میان این دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان به دلیل اختلاف نظر بر سر موضوعاتی همچون تجارت، تکنولوژی، امنیت، حقوق بشر و کووید -۱۹ به پایین ترین سطح ممکن ظرف دهه های گذشته رسیده است و طبق سرمقاله روزنامه چاینا دیلی، این روابط دوجانبه در حال تغییر به سمت یک «مسیر خطرناک» است.

سفیر چین در ایالات متحده نیز با ابراز تمایل به کاستن از سیاستهای تقابل جویانه در روابط دوجانبه پکن- واشنگتن روز پنج شنبه در یک پیام توئیتری نوشت: «همواره اختلافاتی میان دو کشور وجود دارد. اما هیچیک از آنها رویارویی و جنگ، چه سرد و چه گرم، را توجیه نمی کند. با احترام متقابل و کافی و درک دوجانبه، ما قادریم این اختلافها را مدیریت کرده تا آنها کل رابطه را تخریب نکنند».

با این حال هنوز روشن نیست که آیا دولت «جو بایدن» تغییری قابل توجه در روابط خارجی دو کشور ایجاد خواهد کرد یا خیر.

در همین راستا، یک مقام دموکرات آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفت که بایدن فعلاً تعرفه های موجود بر کالاهای وارداتی از چین را که از سوی دولت ترامپ وضع شده، حذف نخواهد کرد.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها