کد خبر: 603323
تاریخ انتشار :

مدیر اطلاعات ملی آمریکا: چین، بزرگترین تهدید برای ماست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در سرمقاله‌ای برای وبسایت وال استریت ژورنال نوشت: اطلاعات واضح است؛ پکن به دنبال تسلط بر آمریکا و مابقی جهان از لحاط اقتصادی، نظامی و فناوری است.

وی همچنین گفت: چین امروز بزرگترین تهدید برای آمریکاست و بزرگترین تهدید برای دموکراسی و آزادی در سراسر جهان از جنگ دوم جهانی است. منابع موجود در بودجه سالانه فدرال به مبلغ ۸۵ میلیارد دلار را که برای اطلاعات تخصیص یافته بود، به تمرکز بر امور چین تغییر داده‌ام.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا همچنین گفت: رویکرد جاسوسی اقتصادی چین سه وجه دارد؛ سرقت، تکثیر و جایگزینی. این استراتژی برای شرکت‌های چینی به منظور سرقت مالکیت معنوی کمپانی‌های آمریکایی، کپی و حذف کمپانی‌های آمریکایی از بازار جهانی است.

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در واکنش، این اظهارات از سوی راتکلیف را "تحریف حقیقت" و ریاکارانه دانست و گفت، این اظهارات نشان دهنده بسط رویکرد و طرز تفکر دوران جنگ سرد و تعصبات ایدئولوژیکی برخی در آمریکاست.

راتکلیف به گزارش‌های جمع آوری شده توسط آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده مبنی بر "تلاش نمایندگان چین برای دخالت در سیاست داخلی ایالات متحده" اشاره کرد و همچنین گفت: چین به سرقت فناوری دفاعی آمریکا برای تقویت برنامه‌های مدرنیزه کردن و سلطه جویانه نظامی رئیس جمهوری خود می‌پردازد. انتخابات آمریکا تمام شده و حالا باید درباره چین صادق باشیم.

راتکلیف همچنین در این سرمقاله نوشت، "مقام‌های چینی آزمایش‌های انسانی را بر روی برخی از اعضای ارتش این کشور به این امید انجام داده‌اند که سربازانی را با ظرفیت‌های بیولوژیکی پیشرفته تولید کنند"؛ وی به جزئیات اشاره‌ای نکرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها