کد خبر: 603541
تاریخ انتشار :

سخنگوی سپاه: ترور یک دانشمند در خیابان، امنیت کشور را خدشه‌دار نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سردار رمضان شریف، شب گذشته (۱۵ آذرماه) در مراسم اکران فیلم مستند اولین شهید مدافع حرم هرمزگان که در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام سجاد (ع) در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: هرمزگان از استان‌هایی است که تنوع حضورش در دوره‌های مختلف انقلاب و رشادت و شهادتش در حوزه‌های مختلف بیش از سایر استان‌هاست.

وی افزود: انقلاب اسلامی قبل از تولد با آمریکایی‌ها و ایالت مستقر آن‌ها در خاورمیانه، یعنی رژیم صهیونیستی سر سازش نداشته است، آمریکایی‌ها بر همه مقدرات این کشور حکومت می‌کردند و همه شئون کشور در اختیار ۱۳۰ هزار مستشار آمریکایی بوده است.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی سرزمینی را اشغال کرده و فاتح یک ملت و ریشه فرهنگی و تمدنی در این سرزمین است، خیلی طول می‌کشد تا بخواهد صاحب تمدن شود و آن رژیم را به لحاظ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی به نام خود ثبت کند. در ۷۰ سال گذشته صهیونیست‌ها ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از عناصر نخبه کشور‌های اسلامی را ترور کردند.

سردار شریف عنوان کرد: در همین ایامی که تحولات در کشور‌های خاورمیانه در جریان است، صهیونیست‌ها چراغ خاموش تعداد زیادی از دانشمندان عراق و مصر را ترور کردند، همه همت آن‌ها بر این است که در جهان اسلام دسترسی به سرشاخه‌های علم پیدا نشود. خودشان اعلام کرده‌اند که نباید اجازه دهیم در دنیای پیرامونمان علم و دانشی شکل بگیرد که منشأ تهدید ما باشد. آنان تا قبل از جنگ ۳۳ روزه مدعی بودند اگر همه ارتش کشور‌های عربی با هم جمع شوند نمی‌توانند در یک عملیات نظامی علیه اسرائیل اقدامی انجام دهند و از آن جنگ پیروزمند بیرون آیند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و آموزه‌های مکتب امام (ره) دیدیم که در جنگ ۳۳ روزه اولین شکست نظامی خود را تجربه و خود اعلام کردند که در گذشته همه جاده‌های ما به سمت تصرف پایتخت کشور‌های هم‌جوارمان یک‌طرفه بود، اما باید بپذیریم آن دوران گذشته و با چهره‌ای مواجه هستیم که علی‌رغم عدم توازن ابزار و جنگ‌افزار نظامی، ما را شکست داده است.

سخنگوی سپاه بیان کرد: در انقلاب اسلامی به برکت نگاه جدیدی که امام (ره) برای استقلال در همه حوزه‌های سیاسی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و... به‌خصوص در دوره رهبر معظم انقلاب پیدا شد، ما در حوزه‌های متعدد به‌ویژه در حوزه‌های نظامی و دفاعی به استقلال رسیدیم. انقلاب اسلامی کاری کرد که صهیونیست‌ها مجبور شدند دور منطقه‌ای را که اشغال کرده بودند دیوار کشیده و محصور شوند. امروز استراتژی صهیونیست‌ها زیر سؤال رفته و امنیتشان با تهدید مواجه شده است.

سردار شریف با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای فلسطین الهام‌بخش بوده و به آن اعتمادبه‌نفس داده است، افزود: صهیونیست‌ها تصور می‌کنند موتور محرکه این مقاومت و جهاد، جمهوری اسلامی ایران است و از همین زاویه پشت اکثر توطئه‌هایی که علیه انقلاب ما صورت می‌گیرد دست پنهان آنان را می‌بینیم. انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته در بسیاری از عرصه‌هایی که صهیونیست‌ها فکرش را هم نمی‌کردند پیشرفت کرد.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی ۲۱ سال قبل، اولین گزارش خود در خصوص شهید محسن فخری زاده را ارائه و نتانیاهو سه بار در تلویزیون رسمی خود به ایشان اشاره کرد، آنان ۲۱ سال به دنبال ترور این شهید گران‌قدر بودند و ۲۱ سال فرزندان این ملت از این گوهر ارزشمند حفاظت کردند.

سخنگوی سپاه افزود: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند با قدرت رسانه‌ای خود فتح الفتوحی از این موضوع بسازند، اما ما یاد گرفته‌ایم که جنگ، پیروزی و شکست و شهید دادن دارد و ما نیز با رژیم صهیونیستی در نبرد هستیم. ۲۱ سال تلاش آن‌ها خنثی شد و درنهایت با بهره‌گیری از امکانات فنی توانستند یک ترور موفق را انجام دهند. در همین صحنه ترور به ایثار پاسداری که سرتیم حفاظت ایشان بوده آن‌طور که باید پرداخته نشده است، شهید فخری زاده نیز که از برجستگان سپاه بود در همین صحنه ترور تلاش می‌کند که آن پاسدار، تیر نخورد و این اوج ایثار و آموزه‌های دینی ماست، که انقلابمان را تا این لحظه زنده نگاه داشته است.

سردار شریف تصریح کرد: باید سرافرازانه و شجاعانه پیش رویم و خون این شهید را تبدیل به موتور محرکه‌ای برای تلاش بیشتر جوانان در عرصه دستیابی به علوم جدید کنیم، نکته کلیدی فرمایشات مقام معظم رهبری این است که راه این شهید ادامه داشته باشد چراکه آنچه صهیونیست‌ها را می‌ترساند تداوم راه این شهید بزرگوار است. رژیم صهیونیستی دشمن ماست و این اولین اقدامشان نبوده و آخرینش نیز نخواهد بود، مطمئناً باز هم حرکات ابلهانه و مذبوحانه انجام می‌دهند، اما این را نیز بهتر از آمریکایی‌ها می‌دانند که کارشان بی‌پاسخ نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه مقامات آمریکا اعلام می‌کردند که پایان سال ۱۳۹۷ پایان جمهوری اسلامی است، اما به فضل الهی جمهوری اسلامی با عظمت و کرامت پیش می‌رود، افزود: ترامپ که با قلدری همه کشور‌های جهان از جمله کره شمالی و چین را پای میز مذاکره کشانده بود و از سعودی و بن‌سلمان و برخی کشور‌های منطقه با گستاخی استفاده کرد، آرزوی برقراری یک تماس تلفنی از ناحیه ایران به دلش ماند و به زباله‌دان تاریخ پیوست.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب استراتژی عزت ملت ایران را طراحی و پیگیری کرده‌اند و این استراتژی سبب عظمت انقلاب اسلامی شده و همچنان نیز جریان دارد، عنوان کرد: مشارکت بالای مردم در کمک‌های مؤمنانه یکی از ابعاد قدرت آفرینی ملت ایران و فرهنگ اسلامی غنی کشورمان است، برخی حواشی سیاسی در داخل نباید مانع از دیده شدن خدمات جمهوری اسلامی ایران شود. ما شاهد هستیم که درزمینه‌های مختلف از جمله به ثمر رساندن پروژه‌های بزرگ عمرانی در این شرایط سخت اقتصادی، کار‌های بزرگی در جریان است که برخی از آن‌ها نیز به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء صورت می‌گیرد، اخیراً نیز دیدیم که کار‌های بزرگی درزمینهٔ افزایش حقوق بازنشستگان صورت گرفت.

سردار شریف اضافه کرد: به ثمر رسیدن انبوهی از پروژه‌های کوچک و بزرگ در کشور که به‌صورت هفتگی شاهد بهره‌برداری از آن‌ها هستیم، در بستر امنیت تحقق یافته و اگر طهرانی مقدم‌ها نبودند تا موشک بسازند، صهیونیست‌ها لحظه‌ای در تهاجم به سرزمین ما درنگ نمی‌کردند. اگر دلاوری رزمندگان نیروی دریایی در آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان نبود امنیت ما خدشه‌دار می‌شد. ترور یک دانشمند در خیابان آن هم با دستگاه ماهواره‌ای نمی‌تواند امنیت ما را خدشه‌دار کند و در عین حال اگر در جایی اشراف اطلاعاتی ما مشکل دارد، باید آن را جبران کنیم.

وی بیان کرد: دشمن علی‌رغم همه تهدید‌ها علیه جمهوری اسلامی، قادر به عملی کردن آن‌ها نیست و دیدیم که به‌تازگی یک کشتی اقیانوس‌پیمای مسلح در نیروی دریایی سپاه به همت همین جوانان دلاور کشورمان ساخته شد و ما با اتکای به این ظرفیت‌ها قادریم از امنیت آب‌های کشورمان بیش از پیش حفاظت و صیانت کنیم و این‌ها چیز کمی نیست.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها