کد خبر: 604158
تاریخ انتشار :

واکنش تند استانداری آذربایجان به اظهارات اردوغان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علیار راستگو افزود: اردوغان باید بداند دوره کشورگشایی در مناسبات بین المللی خیلی وقت پیش به پایان آمده و این گونه نگاه‌های کوتاه فکرانه، نتیجه‌ای جز مشکلات بیشتر برای ترکیه به دنبال ندارد.

وی اظهار کرد: امروزه افکار عمومی جهان به خوبی آگاه است که اظهارات مداخله جویانه اردوغان در امور دیگر کشورها، غیر از تلاش ناکام برای منحرف کردن ذهن و فکر مردم ترکیه از انبوه مشکلات مبتلابه این کشور نیست و هیچ کارایی دیگری ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم رعایت عملی سیاست حسن همجواری توسط رئیس جمهوری ترکیه اضافه کرد: اردوغان نمی‌داند که مردم آذربایجان شرقی در طول تاریخ در خط مقدم هر گونه تعرض به خاک ایران قرار داشته اند و هنوز مرکب دلاوری‌های آنان در طی قرون و اعصار، بر صفحات کتاب تاریخ خشک نشده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان در طول تاریخ، عزیز و دردانه ایران بوده است، به رئیس جمهوری ترکیه توصیه کرد که برای کسب آگاهی درست از شدت دلدادگی آذربایجانیان به ایران، به تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان نگاهی بیاندازد.

راستگو با اشاره به اینکه بیان اظهارات مداخله جویانه در سیاست جهانی امروز برازنده سران دولت‌ها نیست، گفت: اردوغان بهتر از هر کسی می‌داند که سخنان وی قبل از همه با واکنش و پاسخ تند مردم قهرمان و ایران دوست آذربایجان شرقی مواجه شده است.

وی افزود: اردوغان اگر برای نهادینه شدن دموکراسی در ترکیه باور داشت، کودتای چند سال پیش در کشورش رخ نمی‌داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به تازگی شعری را درباره رودخانه ارس در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان خواند که مضمون مداخله جویانه در امور کشورمان داشت.

این اقدام رئیس جمهوری ترکیه، با واکنش تند مردم آذربایجان شرقی به ویژه در فضای مجازی مواجه شد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها