کد خبر: 606460
تاریخ انتشار :

ربودن 23 غیر نظامی توسط نیروهای دموکراتیک سوریه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منابع محلی سوری امروز (چهارشنبه) از عملیات بازداشت و ربایش گسترده عناصر «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در استان دیرالزور و حلب خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، عناصر مسلح کُرد در شهرک «الشحیل» در استان دیرالزور وارد خانه‌های ساکنین شده و پنج غیر نظامی را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی بردند.

در شهرک «صرین» در جنوب شهر «عین العرب» واقع در شمال شرق استان حلب نیز، کُردهای مسلح ۱۸ جوان را بازداشت کرده و با تهدید سلاح آن‌ها را به پادگان‌های آموزش نظامی انتقال دادند.

روز گذشته (سه شنبه) نیز عناصر قسد در شهر «الطبقه»، منطقه «الجزره» در شهر رقه، شهرک «مرکده» در جنوب استان الحسکه و شهر «الشحیل» تعدادی از غیرنظامیان را بازداشت کرده و تعدادی را به مکانی نامعلوم و تعدادی را نیز به پادگان‌های آموزشی منتقل کردند.

اینگونه اقدامات عناصر کُرد سوریه در شرایطی است که تنش در منطقه «عین عیسی» در شمال استان رقه و پنج کیلومتری مرز ترکیه در یک هفته اخیر افزایش یافته و حملات متقابل میان عناصر قسد و ارتش ترکیه در جریان است.

البته بازداشت غیر نظامیان محدود به روزهای اخیر نمی‌شود و تا کنون ساکنان مناطق تحت کنترل عناصر کُرد، بارها در اعتراض به بازداشت‌های خودسرانه و سرکوب مخالفان دست به تظاهرات زده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها