کد خبر: 609523
تاریخ انتشار :

اقدام نظامی تحریک‌آمیز آلمان در دریای چین

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک رسانه ژاپنی گزارش داد که دولت آلمان در حال بررسی اعزام یک ناوچه به ژاپن است.

به نوشته خبرگزاری «نیکی» «توماس سیلبرهورن» مقام پارلمانی آلمان روز دوشنبه گفت: «امیدواریم که تابستان امسال به سوی ژاپن حرکت کنیم. ما هنوز در مورد جزئیات تصمیم نگرفته‌ایم، اما در حال بررسی اعزام کشتی جنگی به ژاپن هستیم. »

به گفته منابع مطلع در دولت آلمان و حزب حاکم ، یک ناوچه از شمال آلمان برای مدتی در منطقه اقیانوس آرام و هند باقی خواهد ماند و در ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و سایر کشورها حضور خواهد یافت. پیش بینی می‌شود این ناوچه در تمرینات مشترک در چند قلمروی فرانسه در منطقه شرکت کند. گفته می‌شود برنامه‌ای برای حرکت این ناو جنگی در دریای چین جنوبی وجود دارد.

آلمان در مورد استقرار نیروها در خارج از اروپا محتاط بوده،اما برلین به دلیل افزایش علاقه به امنیت آسیای شرقی قصد نشان دادن تمایل خود در حفظ نظم جهانی را دارد. یک ناو نیروی دریایی آلمان در سال 2002 در یک سفر آموزشی در ژاپن پهلو گرفت، اما اکنون تنش در آبهای آسیای شرقی بسیار بیشتر شده و اروپا به طور فزاینده ای نگران کره شمالی و چین است.

منبع دیگری در حزب حاکم آلمان گفت: «ما با شرکای دموکرات خود همبستگی نشان خواهیم داد. استرالیا و ژاپن از ما درخواست اعزام نیرو کرده‌اند و ما به درخواست‌های آنها عمل خواهیم کرد.»

آلمان مدعی است این سفر دریایی به هدف تقویت همکاری با متحدان در آسیاست و عملیات نظامی نیست.

ارتش انگلیس نیز برنامه‌هایی برای استقرار ناوگان «کویین الیزابت» خود در اقیانوس آرام به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی برای مقابله با چین در نظر گرفته است. این کشتی چندی دیگر قرار است با ادعای نگرانی درباره آزادی تردد در دریای چین جنوبی در منطقه مستقر شود.

سفیر چین در انگلیس اخیرا در مصاحبه با یکی از نشریات این کشور همراهی انگلیس با آمریکا و اعزام ناو هواپیمابر به منطقه را گامی خطرناک خواند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها