کد خبر: 610148
تاریخ انتشار :

پرواز هواپیماهای نظامی آمریکا و چین نزدیک حریم هوایی تایوان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رسانه‌ها از پرواز هواپیماهای آمریکایی و چینی در روز یکشنبه نزدیک حریم هوایی تایوان خبر دادند.

به نوشته وبگاه «فوکوس تایوان» وزارت دفاع تایوان از پرواز پنج فروند هواپیمای نظامی چین در منطقه پدافند هوایی این جزیره واقع در جنوب غربی تایوان و همچنین هواپیمای شناسایی آمریکا نزدیک به حریم هوایی تایوان خبر داد.

نوع هواپمیاهای چینی 2 فروند جنگنده «جی-10 » و«جی-11» و 2 فروند هواپیمای ضد زیر دریایی «وای-8» اعلام شد. این نخستین بار است که تایوان پرواز هواپیماهای نظامی آمریکا نزدیک این جزیره را در ماه‌های اخیر افشا می‌کند.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه خود از رهگیری، پرواز سریع جنگنده‌ها و فعال شدن یگان‌های دفاع موشکی برای مواجهه با هواپیماهای نظامی چین خبر داد. به دنبال افزایش پروازهای نظامی چین در منطقه، وزارت دفاع تایوان چندین هفته است که به طور مرتب در این زمینه اطلاع رسانی می‌کند.

چین درست یک هفته پیش 15 فروند هواپیمای نظامی خود را که بیشترین تعداد تاکنون محسوب می‌شود، به منطقه پدافندی تایوان اعزام کرد. تایوان در واکنش به این رویداد، جنگنده‌های خود را برای رهگیری هواپیماهای چینی به پرواز درآورد و این جنگنده‌ها پیام‌های هشداردهنده ارسال کرده و یگان موشکی تایوان نیز به حالت آماده باش درآمد.

ارتش چین در روزهای گذشته نیز در قدرت نمایی مجدد، چهار فروند هواپیمای ضد زیر دریایی و شناسایی خود را به منطقه پدافند هوایی تایوان اعزام کرد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها