کد خبر: 611907
تاریخ انتشار :

جنگ سابیری رژیم صهیونیستی و مغرب علیه الجزایر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر ارتباطات الجزایر که سخنگوی رسمی دولت این کشور است، در گفت‌وگو با روزنامه الجزایری « الشروق » اظهار داشت: از پائیز گذشته که تنش بین جبهه پولیساریو و مغرب در منطقه کرکرات واقع در جنوب صحرای غربی شروع شد، رژیم صهیونیستی و دولت رباط یک جنگ سایبری علیه الجزایر به راه انداخته‌اند.

مغرب و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا در پائیز گذشته اقدام به عادی سازی روابط کردند، در همان زمان مقامات الجزایری از سرگیری همکاری‌های رباط - تل آویو را برای امنیت کشور خود خطرناک خواندند و این در حالی است که دولت رباط، الجزایر را به حمایت از جبهه پولیساریو متهم می‌کند.

« عمار بلحیمر» درباره جنگ سایبری علیه سازمان‌ها و موسسات گفت: کاری که رژیم صهیونیستی از لحاظ تحقیقات نظامی در خصوص نرم افزارهای تهاجمی و کاربردهای غیرنظامی آن در فضای مجازی انجام می‌دهد، آنها را به کشورهایی می‌فروشد که می‌خواهند از شهروندان خود جاسوسی کنند و همچنین این نرم افزارها را در اختیار کشورهای درگیر مثل مغرب ( درگیری نظامی با جبهه پولیساریو در صحرای غربی ) قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه بایستی جلوی نفوذ اینترنتی و حملات سایبری را گرفت، اظهار داشت: الجزایر می‌کوشد با ایمن سازی شبکه اینترنتی خود در برابر حملات سایبری ایستادگی کند.

وزیر ارتباطات الجزایر با بیان اینکه روزانه ده‌ها میلیارد مطلب و محتوا در فضای مجازی در سراسر جهان منتشر می‌شود، گفت: این محتواها همچون طوفان سهمگینی است که جهان را در می‌نورد و پیام‌ها و مطالب مخرب همچون پهپادهایی است که برای کشتن انسان‌ها به پرواز در می‌آیند.

وی بابیان اینکه بسیاری از تکنولوژی محرمانه در رژیم صهیونیستی تولید می‌شود، اظهار داشت: شرکت اسرائیلی « ان اس او » یک برنامه جاسوسی به نام Pegasus تولید کرده‌ است. این برنامه برای جاسوسی از رهبران دینی، وکلا، مدافعان حقوق بشر و کارکنان امدادی استفاده می‌شود.

وزیر ارتباطات الجزایر تصریح کرد: اسرائیل این برنامه را به ده‌ها کشور از جمله دولت‌هایی که حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند مثل مغرب فروخته‌ است.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها