کد خبر: 614290
تاریخ انتشار :

سه هدف عمده صهیونیست‌ها از تبلیغات ضدایرانی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روی کار آمدن دولت جو بایدن و در ادامه صحبت هایی که پیرامون برجام می شود، باعث شده تا رژیم صهیونیستی به شدت دچار ترس و نگرانی شود که مبادا منافع این رژیم در خطر بیافتد، به همین دلیل هم به حربه های مختلف روی می آورد تا ایران هراسی را تشدید کند. یکی از همین برنامه ها، برجسته سازی و مخاطره آمیز جلوه دادن فعالیت هسته ای ایران است که به شکل‌های گوناگون به آن دامن می زند. پژوهشگر ایرنا با «علی عبدی» کارشناس مسایل رژیم صهیونیستی به گفت و گو پرداخته که شرح آن را در ادامه می خوانیم:

عبدی در مورد رژیم صهیونیستی و برنامه هسته ای ایران گفت: مواضع رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته ای ایران کاملاً مشخص است و برای این منظور برای خودش یک دکترین مشخصی دارد؛ آن هم این که حق انحصاری هسته ای را در انحصاری خودش می داند و هیچ کشور دیگری را در منطقه مجاز نمی داند که از این قدرت برخوردار باشد و اسم آن را «دکترین بگین» نامگذاری می کنند زیرا «مناخیم بگین» نخست‌وزیر وقت این رژیم در سال ۱۹۸۱ میلادی، واضع این دکترین بود و بر همین اساس هم در سال ۱۹۸۱ میلادی هفت نیروگاه هسته ای عراق را مورد حمله و نابودی قرار داد. بنابراین رژیم صهیونیستی برنامه هسته ای را حق خود می داند و بقیه را از این حق محروم می دانند که این نوعی آپارتاید هسته ای است که غربی ها و آمریکایی ها تا به امروز از این مساله به شدت حمایت و پشتیبانی کرده اند.

استدلال رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته‌ای ایران ادعایی گزاف است

کارشناس مسایل رژیم صهیونیستی بیان داشت: واقعیت این است که دعاوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران تقریباً برای خود غربی ها هم مشخص است اما براساس نگرش های راهبردی که دارند و عناد و لجاجتی که با جمهوری اسلامی دارند در همان پازل رژیم صهیونیستی بازی می کنند و حاضر نیستند برنامه هسته ای ایران را بپذیرند. همین چند روز پیش گفت و گوی یکی از روزنامه های رژیم صهیونیستی با معاون عملیات سازمان موساد منتشر شد که آنجا بحث هسته ای ایران مطرح کرد. به او گفتند شما در سال های ابتدای دهه ۹۰ میلادی اعلام کرده بودید که ایران تا یک سال دیگر به بمب اتمی دسترسی پیدا می کند و سال بعد گفته بودید که ۲ سال بعد و به همین صورت تا الان همین گفته ها ادامه پیدا کرده است. پس این استدلال در داخل سرزمین های اشغالی هم مورد پذیرش نیست و خودشان هم فهمیده اند که ادعایی گزاف است که فقط برای تبلیغات و پروپاگاندا علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

موساد هم می داند که ایران اراده‌ای برای تولید سلاح هسته ای ندارد

عبدی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی هم اسنادی در خصوص برنامه هسته ای ایران منتشر کرده‌اند یا خیر، اظهار داشت: در سال ۲۰۰۹ میلادی شبکه الجزیره یک سری اسناد سرویس اطلاعاتی آفریقای جنوبی را منتشر کرد. روابطی که سرویس اطلاعاتی آفریقای جنوبی با سرویس‌های دیگر داشت باعث شد اسنادی از موساد دریافت کند. یکی از اسنادی که توسط شبکه الجزیره منتشر شد برآورد سازمان موساد بود مبنی بر این بود که ایران اراده‌ای برای تولید سلاح هسته ای ندارد و در فعالیت برنامه هسته ای ایران تولید سلاح هسته ای وجود ندارد. این به لحاظ برآوردهای امنیتی خودشان است که افشا شده است.

هدف رژیم صهیونیستی از تبلیغات علیه برنامه هسته ایران، ایران‌هراسی و آپارتاید هسته‌ای است

این کارشناس مسایل صهیونیستی در مورد اهداف رژیم اشغالگر از تبلیغات علیه برنامه هسته ایران گفت: رژیم صهیونیستی از تبلیغات علیه برنامه هسته‌ای ایران چند هدف دنبال می کند؛ یکی اینکه در پی ایران هراسی است، دیگر اینکه به دنبال آپارتاید هسته ای در منطقه است و اینکه به دنبال باجگیری از اروپا و آمریکا است. به این صورت که رژیم صهیونیستی سعی می کند امتیازات نظامی به سود خودش کسب کند.

اروپا و آمریکا عملاً در تقابل با توان هسته‌ای ایران متحدند

عبدی در پاسخ به این سوال که اروپا و آمریکا تا چه اندازه با سیاست های رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران همدلی نشان می دهند؟ تصریح کرد: هم اروپا و هم آمریکا، عملاً در این که مانع توان هسته‌ای ایران شوند، با هم متحد هستند. در صورتی که همه آنها می دانند که هدف گذاری ایران در برنامه هسته ای دسترسی به بمب هسته ای نیست اما دیدیم که «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که من اگر توانش را داشتم تمام پیچ و مهره های هسته ای یران را باز می کردم و «دونالد ترامپ» هم می دانست اما عملاً در پازل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بازی کرد و هر چیزی که او خواست برایش ارسال کرد. پس رویکرد سیاست ورزی آنها متفاوت است اما در غایت هدف گذاری خود یک برنامه دارند و آن هم محدود کردن ایران از توان هسته ای در هر زمینه ای است. اتحادیه اروپا هم همین سیاست را دنبال می کند دنبال این نیست فضای مانوری برای ایران ایجاد کندو

رژیم صهیونیستی به لحاظ امنیتی آسیب‌پذیر است

عبدی درباره ارتباط بحث تبلیغات رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران با آسیب‌پذیری این رژیم تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در زمینه های دفاعی دچار آسیب هایی است و این آسیب ها هم چه با سلاح هسته ای و چه بدون آن وجود دارد. واقعیت آن است که یک نیروی کوچک قدرتمند مانند حزب الله لبنان هم می تواند تهدیدی قدرتمند برای رژیم صهیونیستی باشد چه برسد به توان موشکی جمهوری اسلامی ایران.

آمریکا اگر بخواهد حرکتی در برجام انجام دهد سعی می کند رضایت رژیم صهیونیستی را جلب کند

کارشناس مسایل رژیم صهیونیستی یادآور شد: در ادامه برنامه هسته ای ایران، آمریکا اگر بخواهد حرکتی انجام دهد سعی می کند رضایت رژیم صهیونیستی را جلب کند با فرض احتمال اینکه نتانیاهو کنار برود و یک دولت میانه ای به قدرت برسد که البته مواضع صهیونیستی خودش را دارد اما فیلم بازی کردن های نتانیاهو را به آن شکل نداشته باشد و به مواضع دولت آمریکا نزدیک تر باشد به نظر می رسد رویکرد نرم و مواضع دیپلماتیک در مقابل ایران پیش خواهند گرفت و هوچی گری که خاص نتانیاهو است شاید وجود نداشته باشد. البته نظامی ها و دیپلمات هایی که در رژیم صهیونیستی گرایش چپ دارند معتقدند که دولت جو بایدن پشت میز مذاکره بازگردد اما نه برای برجام بلکه برای برجام ۲ زیرا آنها از قدرت موشکی ایران واهمه دارند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها