کد خبر: 617084
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگوی سید حسین نقوی حسینی با «نامه‌نیوز» مطرح شد:

تأیید احتمال نامزدی همزمان جلیلی، قالیباف و رئیسی

سید حسین نقوی حسینی گفت: این احتمال وجود دارد که آقایان رئیسی، قالیباف و جلیلی هم‌زمان نامزد شوند تا در یک تعامل از پیش طراحی‌شده با یکدیگر همکاری کنند.

تأیید احتمال نامزدی همزمان جلیلی، قالیباف و رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: گرچه در مدت اخیر بارها از سوی فعالان و تحلیلگران سیاسی شنیده‌ایم که اگر سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات شود، دیگر شخصیت‌ها از حضور در انتخابات امتناع می‌کنند اما بر اساس اخباری تازه‌رسیده به نظر می‌رسد که این قاعده می‌تواند تغییر کند؛ به نحوی که رئیسی، قالیباف و جلیلی به صورت هم‌زمان نامزد شوند و کنار کشیدن به نفع نامزد واحد به زمان بعد از ثبت نام و البته پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها موکول شود.

سید حسین نقوی حسینی درباره ابعاد این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «به نظر می‌رسد که شرایط انتخاباتی در جبهه اصولگرایی لزوما همان چیزی که همه تصور می‌کنند نیست؛ گرچه ورود آقای رئیسی می‌تواند باعث اجماع شود اما این احتمال هم وجود دارد که سه شخصیت مهم در جبهه اصولگرایی یعنی آقایان رئیسی، قالیباف و جلیلی هم‌زمان نامزد شوند تا در یک تعامل از پیش طراحی‌شده با یکدیگر همکاری کنند».

او ادامه داد: «این سخن به این معنی نیست که هر سه شخصیت مذکور بیایند که برای خود رأی جمع کنند، بلکه ممکن است به دلیل جلوگیری از تخریب‌های رقیب برای تعامل انتخاباتی وارد میدان شوند. به هر حال اصولگرایان نمی‌توانند همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارند. البته امر عجیبی هم نیست زیرا در گذشته هم دیده‌ایم که مثلا اصلاح‌طلبان در انتخابات سال96 آقای روحانی به همراه آقای جهانگیری آمد. حالا اگر قرار باشد در جبهه اصولگرایی همین اتفاق رخ دهد، حتما هماهنگی دقیقی بین آقایان رخ خواهد داد».

 این فعال سیاسی درباره وضعیت سعید جلیلی بیان کرد: «آقای جلیلی نامزد می‌شود و منتظر حمایت این گروه یا آن گروه هم نمی‌شود و حتی گروهی که به ظاهر حامی او محسوب می‌شوند که پایداری باشد هم ممکن است از جلیلی حمایت نکنند و آقای جلیلی هم منتظر حمایت آنها نمی‌ماند. البته شاید هم پایداری از جلیلی حمایت کنند که حمایت یا حمایت این گروه دلیل تصمیم آقای جلیلی نیست و به نظر من این جبهه پایداری است که باید دنبال آقای جلیلی برود و نه عکس این موضوع».

نقوی حسینی در پایان گفت: «یک فرض دیگر این است که اگر آقای رئیسی نامزد نشود، اجماع در اصولگرایی سخت می‌شود. من نمی‌گویم اجماعی رخ نخواهد داد اما فرایندی سخت را طی خواهد کرد و اصولگرایان دچار چالش می‌شوند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها