کد خبر: 617085
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه‌نیوز مطرح شد؛

جزئیات بیشتر درباره حضور همزمان سه نامزد اصلی اصولگرا

فعال سیاسی اصولگرا گفت: حضور همزمان آقایان رئیسی، قالیباف و جلیلی در صحنه کار پیچیده و نیازمند برنامه ریزی درون تشکیلاتی محکم است

جزئیات بیشتر درباره حضور همزمان سه نامزد اصلی اصولگرا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین سبحانی نیا در گفتگو با نامه نیوز درباره وضعیت آرایش فضای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با نزدیک شدن به زمان انتخابات همواره فضا این طور بوده که رقبا سعی می کنند ضمن آنکه حضور جدی تری در صحنه داشته باشند، از مواردی که می تواند موقعیت رقیب را تضعیف کند بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از هفته آخر اردیبهشت شروع می شود، افزود: متأسفانه رعایت اخلاق سیاسی در صحنه انتخابات هنوز در کشور ما نهادینه نشده است، اگر چه بعضی رعایت نسبی می کنند ولی تضمینی برای برخورد با بداخلاقی ها وجود ندارد که بتواند جلوی هتک حرمت نامزدها را بگیرد. شاهد بودیم که در جریان تقابل گروه های سیاسی، برخی افراد و جریانات از مواردی در نقد طرف مقابل استفاده می کنند که تهمت است و هزینه برای نظام و کشور دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره رصد تحرکات و تصمیمات اصولگرایان برای انتخاب نامزد نهایی توسط اصلاح طلبان با هدف انتخاب نامزد متناسب با تصمیم رقیب، یادآور شد: این می تواند منطقی باشد چون دو طرف قضیه هنوز روی گزینه مشخص تمرکز جدی ندارند یا به این مسئله نرسیده‌اند بنابراین اوضاع و شرایط همچنان حالت گذرا دارد.  

وی افزود: هم اکنون نمی توان قضاوتی کرد که چه کسی از طرف اصولگراها و چه کسی از طرف اصلاح طلبان می آیند و نهایتا بعد اعلام شورای نگهبان چه کسانی در صحنه می مانند. در واقع بعد از اعلام اسامی تأییدصلاحیت شدگان است که نامزدها می توانند سبک و سنگین شوند تا توازن و تعادل نهایی شکل بگیرد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: در حال  حاضر هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب دنبال این هستند که گزینه هایی را آماده کنند و به میدان بیاورند که ضمن داشتن صلاحیت های لازم مدنظر شورای نگهبان، در مقایسه با سایرین وزن و اعتبار بیشتری نزد مردم داشته باشند.

وی درباره تصمیم جریان اصولگرا برای آوردن همه گزینه های مستعد خود به میدان با هدف پیشگیری از تخریب های احتمالی جریان رقیب علیه نامزد اصلی، توضیح داد: در جریان اصولگرایی تعداد زیادی کاندیدا مطرح هستند، معتقدم حذف نامزدها و رساندن تعداد آنها به چند نفر در این مرحله درست نیست، معتقدم عاقلانه و منطقی آن است که بگذارند همه آنها که می خواهند کاندیدا شوند، برای انتخابات ثبت نام کنند و مرحله غربالگری به بعد از اعلام نظر شورای نگهبان درباره تأییدصلاحیت نامزدها موکول شود تا از پراکندگی آرا جلوگیری به عمل آید. در ادوار گذشته هم همین روال بوده و شاید این دوره هم همین رویه عمل شود.

سبحانی نیا درباره تصمیم اصولگرایان برای حضور همزمان رئیسی، قالیباف و جلیلی در صحنه انتخابات با هدف درنظر گرفتن همه جوانب اعم از عدم کاندیداتوری رئیسی در لحظه آخر، خنثی کردن تخریب و عملیات روانی جریان رقیب و انتخاب درست متناسب با شرایط و متقضیات زمان، بیان کرد: این ممکن است. برخی فرض یادشده را قبول دارند و آن را امری احتمالی و احتیاطی می دانند که در این مرحله ثبت نام کنند و بعد از اعلام اسامی تأییدصلاحیت شدگان، روی انتخاب یک نامزد یا نهایتا دو نفر توافق و تفاهم صورت بگیرد تا آنها بمانند برای فعالیت و رعایت آن احتیاط هایی که معمولا در انتخابات ریاست جمهوری باید برای یک کاندیدای سایه باید باشد.

وی ادامه داد: بعضی بر این عقیده هستند که حضور آقای رئیسی باعث می شود قدری ریزش قبل از ثبت نام نامزدها صورت بگیرد. یعنی اگر الان آقای رئیسی اعلام آمادگی برای کاندیداتوری کند باعث می شود بعضی افراد که از این جبهه اعلام آمادگی کردند به صحنه نیایند و نامزد نشوند چون احساس می کنند با اجماعی که جریانات اصولگرایی بر آقای رئیسی دارند و زمینه هایی که هست، خیلی منطقی نیست که آئها بیایند.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه درباره مطرح شدن آقای قالیباف برای کاندیداتوری در انتخابات 1400 باید با ملاحظاتی انجام شود چون انتخاب رئیس مجلس برای سال دوم روز هفتم خردادماه و قبل از انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، گفت: حضور همزمان آقایان رئیسی، قالیباف و جلیلی کار پیچیده ای است که باید خیلی جوانب را رعایت کنند و باید تدبیر مجلس را هم داشته باشد. این کار نیازمند برنامه‌ریزی درون تشکیلاتی محکم است که هنوز فکر نمی کنم شرایطش در جریان اصولگرایی فراهم باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها