کد خبر: 617252
تاریخ انتشار :

گزارش ویژه نامه نیوز ؛

نگرانی دموکراتها از مرگ بایدن ؛ کامالا اصلا محبوب نیست

بر اساس نتایج یک نظرسنجی نیمی از آمریکایی‌ها بابت توانایی ذهنی و جسمی «جو بایدن» رئیس جمهور ۷۸ ساله آمریکا در اداره کشور نگران هستند.در این میان، تنها 48 درصد از آمریکایی ها معتقدند که بایدن توان جسمی مناسبی برای اداره کشور دارد. از این رو دور از ذهن نیست که در انتخابات ریاست جمهوری آتی، وی دیگر به عنوان نامزد ریاست جمهوری از سوی حزب دموکرات معرفی نشود. مطابق یک قانون شناخته شده در آمریکا، رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید، به طور خودکار به عنوان نامزد حزب متبوعش در انتخابات بعدی( دومین دور از انتخابات) حضور پیدا خواهد کرد.

نگرانی دموکراتها از مرگ  بایدن ؛ کامالا اصلا محبوب نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه بین الملل نامه نیوز : در حالی که برخی رسانه های آمریکایی به نکاتی در خصوص سلامت بدنی بایدن و احتمال عدم توانایی وی برای حضور در دور دوم ریاست جمهوری( سالهای 2024 تا 2028) اشاره کرده اند، سران حزب دموکرات نسبت به آینده خود و حزب متبوعشان نگران به نظر می رسند! در دوران برگزاری رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، کامالا هریس به عنوان معاون بایدن برگزیده شد. بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند که کامالا هریس قادر خواهد بود رای زنان و رنگین پوستان را تا مدت زمانی طولانی در سبد رای دموکراتها حفظ کند! این فرمول، در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر 2020 پاسخ داد، جایی که بسیاری از زنان تحت تاثیر سخنان و مواضع کامالا هریس، آرای خود به سود دموکراتها به گردش در آوردند. فراتر از آن، بسیاری از رنگین پوستان نیز از اینکه پس از رخدادهایی مانند قتل جرج فلوید، شاهد انتصاب یک "معاون انتخاباتی رنگین پوست" در کمپین انتخاباتی بایدن و دموکراتها بودند، آرای خود را به ضرر جمهوریخواهان و به سود دموکراتها به گردش در آوردند.

اکنون حدود سه ماه از حضور رسمی کامالا هریس در راس معادلات سیاسی و اجرایی ایالات متحده گذشته است، اما در طول این مدت، وی بسیاری از انتظارات را در خصوص کارآمدی خود در مسند معاونت بایدن را برآورده نکرد. در این میان، بسیاری از افراد مستقل ( رای دهندگانی که به دو حزب سنتی آمریکا تعلق خاطر ندارند) نیز معتقدند که کامالا هریس کاریزما و شخصیت لازم را برای حضور در مسند ریاست جمهوری آمریکا ندارد. به عبارت بهتر، اگر سران حزب دموکرات بخواهند در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 یا 2028 از کامالا هریس به عنوان نامزد انتخاباتی خود رونمایی کنند، ممکن است با افزایش ریسک پیروزی در اتخابات مواجه شوند. 

بیشتر رای‌دهندگان آمریکایی، نسبت به کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، نظر مثبتی ندارند و مخصوصا رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، او را واجد شرایط ریاست‌جمهوری نمی‌دانند.تازه‌ترین نظرسنجی تلفنی و آنلاین موسسه «راسموسن ریپورتز» نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی، نسبت  به خانم هریس نظر مثبتی ندارند. در مقابل، نظر ۴۶ درصد از رای‌دهندگان بالقوه نسبت به او، مثبت است.این نتایج پس از نظرسنجی از یک هزار رای‌‌دهنده بالقوه در روزهای ۱۹ و ۲۰ ماه آوریل به دست آمد.

چنانچه روزنامه ایندپندنت گزارش داده است،  بدبینی نسبت به آمادگی هریس برای ریاست‌جمهوری، به ویژه در میان جمهوری‌خواهان، بالا بود و ۷۴ درصد آن‌ها اعلام کردند که وی را واجد شرایط تصدی این سمت نمی‌دانند؛ اما در میان رای‌دهندگان مستقل هم به معاون آقای بایدن اعتماد چندانی وجود ندارد. ۴۸ درصد رای‌دهندگان مستقل گفته‌اند که خانم هریس «اصلا واجد شرایط نیست». این در حالی است که در میان دموکرات‌ها، تنها ۱۸ درصد از پرسش‌شوندگان گفتند که خانم هریس شرایط لازم برای احراز این سمت را ندارد.کامالا هریس، در انتخابات داخلی حزب دموکرات در سال ۲۰۲۰ حتی در ایالت خود، کالیفرنیا، هم عملکرد چندان درخشانی نداشت، اما بایدن اواخر ماه اوت و با نزدیک شدن تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری، خانم هریس را به عنوان نامزد معاونت ریاست‌جمهوری برگزید. او نخستین زن، نخستین سیاهپوست و نخستین آسیایی‌تباری است که به معاونت رئیس‌جمهوری ایالات متحده منصوب شده است.

با این حال، دموکراتها امیدوار هستند که شکافهای به وجود آمده در حزب جمهوریخواه پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی ادامه پیدا کند. آنها معتقدند که دونالد ترامپ و طرفدارانش، قصد ندارند به سادگی از مواضع خود در قبال برخی سران حزب جمهوریخواه کوتاه بیایند. در چنین شرایطی دموکراتها می توانند با جمع آوری آرای بخشی از جمهوریخواهان سنتی( که مخالف ترامپ هستند)، کماکان برتری خود را بر حزب جمهوریخواه و نامزدهایی مانند ترامپ که قصد حضور مجدد در انتخابات را دارد، حفظ کنند. البته با توجه به اینکه کمتر از 100 روز از حضور بایدن و هریس در کاخ سفید سپری شده است، هنوز برای قضاوت در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال   2024 میلادی زود است!برخی منابع آمریکایی معتقدند که بایدن به علت مرگ یا ناتوانی جسمی، عملا نمی تواند بار دیگر به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 حضور پیدا کند. بر اساس نتایج یک نظرسنجی نیمی از آمریکایی‌ها بابت توانایی ذهنی و جسمی «جو بایدن» رئیس جمهور ۷۸ ساله آمریکا در اداره کشور نگران هستند.در این میان، تنها 48 درصد از آمریکایی ها معتقدند که بایدن توان جسمی مناسبی برای اداره کشور دارد. از این رو دور از ذهن نیست که در انتخابات ریاست جمهوری آتی، وی دیگر به عنوان نامزد ریاست جمهوری از سوی حزب دموکرات معرفی نشود. مطابق یک قانون شناخته شده در آمریکا، رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید، به طور خودکار به عنوان نامزد حزب متبوعش در انتخابات بعدی( دومین دور از انتخابات) حضور پیدا خواهد کرد. با این حال، به نظر می رسد که بایدن در مقابل کناره گیری از انتخابات سال 2024 و جایگزینی معاونش کامالا هریس ، مقاومت چندانی نخواهد کرد! بایدن سابقه نه چندان خوبی از گاف‌های متعدد و اشتباهات کلامی دارد. وی در جدیدترین مورد، نام «لوید آستین» وزیر دفاع دولتش را به یاد نیاورد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها