کد خبر: 617322
تاریخ انتشار :

قوی: شورای وحدت یک ساز و کار پایدار است و نه موسمی و انتخاباتی

قوی: شورای وحدت یک ساز و کار پایدار است و نه موسمی و انتخاباتی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش کمیته رسانه و ارتباطات شورای وحدت خانم دکتر نیره قوی، جانشین سخنگوی شورای وحدت طی گفتگویی با اشاره به اهمیت و منزلت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی و تعیین سرنوشت جامعه و مردم گفت: ما در آستانه اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب قرار داریم که به واسطه آن ۸ سال سکان امور اداری و اجرایی کشور به فردی سپرده خواهد شد که از ابعاد مختلفی از اهمیت و حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

جانشین سخنگوی شورای وحدت همچنین با اشاره به نقش احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی به منظور ایجاد یک فضای واقعی و لزوم تلاش برای بسط اعتماد عمومی در میان افکار عمومی افزود: نقش احزاب و تشکل های سیاسی بسیار سازنده است چراکه آنها باید تلاش کنند از ایجاد هیجان های کاذب و بروز هرگونه بی اخلاقی و بی اعتمادی در جامعه جلوگیری کنند.

به دنبال سازوکاری هستیم که بر اساس آن به انتخاب اصلح کمک کنیم

جانشین سخنگوی شورای وحدت در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه ما در یک نظام ولایی زیست سیاسی و اجتماعی داریم که در آن نقش روحانیت و فقها بسیار بی‌بدیل بوده است، افزود: شورای وحدت بر اساس یک پیشینه و منظومه‌ای از دیدگاه ها، دغدغه ها و الزامات گوناگون فرهنگی و سیاسی و اجتماعی ایجاد و فعال شد. شورای وحدت با این رویکرد که روحانیت نقش هدایت گرانه و راهبری خود را در تدبیر امور به خصوص در گام دوم انقلاب نیز باید انجام دهند، ایجاد شده و ما به دنبال سازوکاری هستیم که بر اساس آن به انتخاب اصلح کمک کنیم. شورای وحدت یک ساز و کار پایدار است و نه موسمی و انتخاباتی و می خواهیم در کنار مردم در مقاطع مختلف حضور داشته باشیم. در این بین جامعه روحانیت مقوم شورای وحدت و نخ تسبیح وحدت اضلاع جریان ارزشی و ولایی و انقلابی است و به دنبال این است که از رای مردم و حقوق مردم و شانیت نظام جمهوری اسلامی صیانت به عمل بیاورد.

646.jpg

خانم دکتر نیره قوی، جانشین سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضابطه مندی و اجرای قانون در همه مراحل فرایند انتخابات گفت: ما بر اساس چنین رویکردی نامه ای برای دستگاه های نظارتی، اجرایی و تبلیغاتی و رسانه‌ای کشور تنظیم کردیم که در آن به دغدغه ها و پیشنهادات خود در خصوص اجرای انتخابات هم اشاره کردیم و این نامه به مراجع چهارگانه یعنی برای حضرت آیت الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان و برای آقایان قالیباف، رحمانی فضلی و علی عسگری ارسال شد که متن کامل آن در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

باید به دنبال وحدت و همگرایی و هم‌افزایی در نیروهای درون نظام باشیم

خانم قوی همچنین با تاکید بر اینکه  در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، کنشگری دستگاه‌های حاکمیتی باید صرفاً متوجه این باشد که به برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و متکی بر رای مردم و نهایتاً انتخاب شایستگان بیانجامد اضافه کرد: هر گونه تنگ‌نظری و یا جنبه های رانتی و رفتارهای کاذب و هیجانی موجب واگرایی در مردم خواهد شد و آنها را از صندوق‌های رای دور خواهد کرد. در مقابل ما دغدغه مند این مسئله هستیم که با عنایت به آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا» همواره باید به دنبال وحدت و همگرایی و هم‌افزایی در نیروهای درون نظام باشیم.

جانشین سخنگوی وحدت همچنین با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه یک چشم انداز نگاری برای دولت و نهادها و همه ارکان و اجزای نظام ترسیم شده و شورای وحدت فعالیت‌ها و اقدامات و سیاست گذاری های خود را بر مبنای همین مفاد طراحی کرده و آنها را دنبال می کند. نگاه شورای وحدت در مسئله انتخابات نیز اینگونه است که ما می خواهیم ابعاد گوناگون بیانیه گام دوم انقلاب را عملیاتی کنیم.

دکتر قوی با تاکید بر اینکه شورای وحدت آماده گفت‌وگو و هم اندیشی با همه نامزدها و گروههای ارزشی و انقلابی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است افزود: به این منظور سازوکاری را طراحی کردیم و بر اساس آن در مرحله اول به ۱۰ نفر از کاندیداهای مطرح  که اعلام حضور کرده بودند نامه ای ارسال  شد و از آنها برنامه و تیم و رویکردهای مدیریتی خواسته شد. البته ممکن است طی روزهای آینده به افراد دیگری نیز این نامه ارسال شود.

از حضور بانوان در عرصه کاندیداتوری ریاست جمهوری استقبال می‌کنیم

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر خانمی هم اعلام کاندیداتوری کند شورای وحدت به او هم برای اعلام برنامه‌ها و معرفی تیم و رویکردهای سیاسی نامه ارسال خواهد کرد، گفت: سیاست اصلی شورای وحدت نظر قانونی و نظر شورای نگهبان در باب صلاحیت کاندیداهاست و ما در مرحله احراز صلاحیت ها و معرفی نامزدها که وظیفه قانونی شورای نگهبان است ورود و دخالتی نداریم اما از حضور بانوان در عرصه کاندیداتوری ریاست جمهوری استقبال می‌کنیم. جانشین سخنگوی شورای وحدت در پایان با اشاره به اینکه بیماری کرونا برگزاری انتخابات را با برخی محدودیت ها و چالش ها مواجه ساخته گفت: ما در نامه ای که به عنوان نامه انتخاباتی به مراجع چهارگانه ارسال کردیم پیشنهاداتی به عنوان اجرای انتخابات در وضعیت کرونایی ارائه دادیم: مثلاً الکترونیکی شدن انتخابات، برگزاری انتخابات در فضای باز، تکثر مراکز اخذ رای و یا بیشتر شدن زمان اخذ رای و همچنین اطلاع رسانی کافی و انجام آموزش های لازم برای مردم و رای دهندگان از جمله مواردی بود که ما در این نامه آنها را پیشنهاد دادیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها