کد خبر: 617374
تاریخ انتشار :

ایمانی در گفت‌وگو با نامه نیوز مطرح کرد؛

رئیسی، قالیباف و جلیلی؛ کدام یک نامزد پوششی است؟

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: باید این واقعیت را درنظر گرفت که هر کدام از آقایان رئیسی، قالیباف و جلیلی بیایند آنها با تخریب هایی مواجه خواهند شد.

رئیسی، قالیباف و جلیلی؛ کدام یک نامزد پوششی است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ناصر ایمانی در گفتگو با نامه نیوز درباره کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با مشاهده قرائن و شواهدی این روزها از معادلات صحنه انتخابات، معتقدم من احتمال کاندیداتوری ایشان را بیشتر از نیامدن ایشان می دانم.

وی درباره اجرای احتمالی سناریوی نامزدی قالیباف و جلیلی همزمان با سیدابراهیم رئیسی توضیح داد: این سناریو با هدف درنظر گرفتن یک نامزد یدک برای نامزد اصلی مطرح است یعنی همان کاری که سال 96 آقایان حسن روحانی و اسحاق جهانگیری انجام دادند و یک نامزد غیرواقعی در کنار نامزد اصلی قرار گرفت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: البته برخی منتقد سناریوی نامزد یدک هستند و آن را بازی با افکار عمومی می دانند بنابراین معتقدند باید از این روش ها اجتناب کرد و تنها با نامزد اصلی باید وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری شد. فارغ از دو نظریه یادشده باید این واقعیت را درنظر گرفت که هر کدام از آقایان رئیسی، قالیباف و جلیلی بیایند آنها با تخریب هایی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما برخی به جای آنکه خودشان را مطرح کنند به تخریب دیگری روی می آورند تا با پایین کشیدن رقیب خودشان بالا بروند. با وجود همه این اوصاف، تا آنجا که من اطلاع دارم آقای قالیباف و رئیسی با همدیگر ثبت نام نخواهند کرد.

ایمانی درباره کاندیداتوری ظریف بیان کرد: او در جایی گفته بود که «اگر آقای رئیسی بیاید من نمی آیم» اما اینها همه حرف است و معتقدم احتمال آمدن ظریف بیشتر از نیامدنش است. البته این احتمال هم وجود دارد که آقای ظریف تأیید صلاحیت نشود چون سابقه کار اجرایی در حوزه داخلی کشور ندارد.

وی با اشاره به انتشار فایل صوتی ظریف گفت: برخی معتقدند این فایل صوتی به شدت به آقای ظریف آسیب زد، برخی دیگر نیز معتقدند این فایل عمداً پخش شد تا آقای ظریف در زمان انتخابات یک چهره آوانگارد بگیرد و نزد اقشار خاکستری جامعه محبوب تر شود. البته در مقابل کسانی هستند که می گویند این فایل عمدی توزیع نشد بلکه نفوذ اطلاعاتی بود که این فایل بیرون آمد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: وقتی آقای ظریف مصاحبه ای ولو محرمانه انجام می دهد باید تبعاتش را هم بپذیرد که این مصاحبه یک روزی امکان درز کردن خواهد داشت و درز کردنش در آستانه انتخابات نیز می تواند معانی مختلفی داشته باشد و بیشتر شائبه عمدی بودن آن را به ذهن می رساند.

ایمانی گفت: تردیدی نیست که این فایل صوتی به ضرر منافع ملی است و این صحبت ها حتی اگر واقعیت داشته باشد انتشارش کاملا ضد امنیت ملی بود و نباید در مصاحبه اساسا گفته می شد. شاید به خاطر این موضوع آقای ظریف مورد عتاب قرار بگیرد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها