کد خبر: 617422
تاریخ انتشار :

یک جنرال آمریکایی پاسخ داد

بالاگرفتن تنش میان آمریکا و کره شمالی؟

یکی از مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا گفت، کره شمالی احتمالا در حال انجام اقدامات تحریک آمیز نظامی است که ممکن است شامل یک آزمایش اتمی برای اعمال فشار بر آمریکا و متحدانش باشد.

بالاگرفتن تنش میان آمریکا و کره شمالی؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ژنرال اسکات بریر، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گفت: نوع و وسعت فعالیت‌های تحریک آمیز کره شمالی به این بستگی دارد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی چطور می‌خواهد بر کره جنوبی و آمریکا فشار وارد کند.

وی در بیانیه‌ای که به کمیته سرویس‌های مسلح سنا آمریکا و پیش از جلسه کمیته درباره تهدیدهای جهانی ارائه کرد، آورده است: انتظار داریم رژیم کیم جونگ اون در ابتدا از تحریک ایالات متحده یا تضعیف تعامل دیپلماتیک احتمالی اجتناب کند، چون رویکرد سیاست دولت جدید ایالات متحده در مورد خود را ارزیابی می‌کند.

این مقام ارشد آمریکایی ادامه داد: دولت پیونگ یانگ احتمالا بعد از این مرحله به دنبال توجیه اقداماتی است که انجام می‌دهد و اعلام می‌کند که رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی یا فشارهای آمریکا بهانه‌ایست برای انجام آزمایشات موشک قاره‌پیما و سایر موشک‌ها و استفاده از توپخانه دوربرد یا پرتاب راکت‌های چند کاره و انجام حملات سایبری یا حتی منفجر کردن یک وسیله اتمی که هدفش نشان دادن قدرت کره شمالی محسوب می‌شود.

"آوریل هینز"، مدیر اطلاعات ملی آمریکا با این اظهار نظر موافق است؛ وی در جلسه روز پنجشنبه سرویس‌های مسلح سنای آمریکا گفت: کره شمالی ممکن است اقدامات بی ثبات کننده و تهاجمی بیشتری را برای تغییر شکل دادن به اوضاع امنیتی انجام دهد و به دنبال تحریک آمریکا و متحدانش است. این اقدامات شامل از سرگیری آزمایشات موشک بالستیک و اتمی می‌شود.

کره شمالی آخرین بار در سپتامبر ۲۰۱۷ یک سری آزمایشات موشک بالستیک قاره‌پیما را انجام داد.

ژنرال بریر همچنین گفت، پیونگ یانگ به توسعه تسلیحات و ظرفیت‌های نظامی خود ادامه می‌دهد و با وجود تحریم‌های بین‌المللی اقدام به مدرن کردن و افزایش کشندگی و تنوع نیروی موشکی خود کرده است. همانطور که کره شمالی به ظرفیت‌های موشک قاره پیمای خود ادامه می‌دهد، تهدیدی بزرگ‌تر برای آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

در حالی که بریر اظهار داشت که کره شمالی توانایی حمله به کره جنوبی یا نیروهای آمریکایی کره را دارد، این را هم گفت که ارتش کره شمالی از توانایی کلی برای اتحاد مجدد شبه جزیره کره یا پشتیبانی از یک درگیری پایدار برخوردار نیست.

این مقام ارشد اطلاعات نظامی آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که کره شمالی به تکثیر سلاح‌های متداول از جمله فناوری‌های موشکی ادامه می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها