کد خبر: 618031
تاریخ انتشار :

حافظ منافع ایران درمصر: تاسیس رژیم صهیونیستی پروژه سلطه برجهان عرب است

رییس دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر گفت: تاسیس رژیم صهیونیستی پروژه نظام سلطه و صهیونیسم جهانی برای استیلا بر جهان اسلام و عرب و نیز منطقه راهبردی غرب آسیا است .

حافظ منافع ایران درمصر: تاسیس رژیم صهیونیستی پروژه سلطه برجهان عرب است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ناصر کنعانی همزمان با بزرگداشت روز جهانی قدس و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به این نام از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی اعلام کرد: بعد از گذشت سال های طولانی، همچنان ملت های جهان در چنین روزی همایش ها، نشست ها و برنامه های بیشتری را در حمایت از آرمان فلسطین و ملت مظلوم آن برگزار می کنند.

وی افزود: بدون تردید، کاشتن رژیم صهیونیسیی در منطقه غرب آسیا و سرزمین های مقدس اسلامی، تصادفی نیست بلکه نتیحه سال ها پژوهش و تحقیقات در داخل اتاق های جریان سلطه و صهیونیسیم جهانی است. بنابر این تاسیس رژیم  صهیونیستی پروژه بزرگتر نظام سلطه بر جهان اسلام و جهان عرب و نیز منطقه راهبردی غرب آسیا بوده و هست و رژیم صهیونیستی برای دهه های متمادی از حمایت کامل انگلیس، آمریکا و جهان غرب بهره برده است.

کنعانی همچنین به حمایت های گسترده آمریکا از رژیم صهیونیستی و تلاش برای حفظ برتری آن در منطقه اشاره کرد و کشتار هزاران فلسطینی و آواره شدن میلیون ها تن از آنان طی این سال ها و محاصره ظالمانه مردم غزه در ۱۰ سال اخیر را ناشی از چنین رویکردی بر شمرد.

وی طرح تاسیس رژیم صهیونیستی را غیر انسانی و غیر اخلاقی دانست و گفت: این طرح مغایر قوانین بین المللی و  منشور سازمان ملل متحد است.

کنعانی گفت: دولت ها و ملت های منطقه باید بدانند که رژیم صهیونیستی به اشغال سرزمین فلسطین و دشمنی با ملت فلسطین بسنده نخواهد کرد بلکه این رژیم طرحی برای سلطه قدرت ها بر جهان اسلام و جهان عرب است. 

از این رو حمایت از ملت فلسطین و مقابله با صهیونیسم نه تنها واجب اسلامی و امری مقدس بلکه یک وظیقه انسانی و اخلاقی نیز هست.

وی افزود: حتی از دیدگاه منافع ملی نیز، حمایت از فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، سیاستی کاملا منقطقی و متناسب با مصالح و امنیت ملی کشورهای اسلامی و عربی است.

کنعانی همچنین گفت: امنیت رژیم صهیونیستی بر ناامنی کشورهای عربی و اسلامی متمرکز شده و از این رو ملت فلسطین به نیابت از تمامی ملت های منطقه و جهان با صیونیست ها مقابله می کند و این ملت مستحق حمایت از سوی تمامی مدافعین عدالت و آزادگان جهان است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها