کد خبر: 618153
تاریخ انتشار :

مردم به احمدی‌نژاد پناه آورده‌اند!

کنشگر سیاسی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، با تشریح آرایش انتخابات در جریان‌های سیاسی کشور گفت: بعد از ضرباتی که آقای احمدی نژاد به خاندان آقای لاریجانی زده به طور کلی خاندان آنها دچار اشکال شده است.

مردم به احمدی‌نژاد پناه آورده‌اند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وحید هِرو‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آرایش سیاسی دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات گفت: ‌اگر بخواهیم معطوف به مشارکت‌زا بودن افرادی که از جریان اصلاح طلبان و اصول‌گرایان ثبت‌نام کرده‌اند به موضوع نگاه کنیم، تا به الان تنها خبری که از جبهه اصلاح‌طلبان آمده و توانسته حرکت نسبی در این جریان ایجاد و یک امیدی برای بدنه نزدیک به رأس جریان اصلاح طلبی و نه بدنه عموم جامعه آنها به وجود بیاورد، اعلام کاندیداتوری آقای تاجزاده است.

وی ادامه داد:‌ اعلام یا گمانه‌زنی‌ها راجع به حضور افرادی مثل آقای عارف حتی کادر نزدیک به بدنه اصلاح طلبان را نیز سر شوق نمی‌آورد چه برسد به بدنه اجتماعی‌شان که مطالباتی را از سال ۹۶، اعتراضات ۹۷، اوج آن در سال  ۹۸ و مسائل کرونا دنبال کرد‌ه‌اند و در هیچ کدام از آنها نیز به نتیجه نرسیده‌اند؛ لذا تنها نقطه امیدی که اصلاح‌طلبان خواهند داشت منحصرا در حضور آقای تاجزاده است.

این فعال سیاسی درباره جریان اصولگرایان نیز گفت:‌ در جریان اصولگرایی کسی وجود ندارد؛ یعنی آقای رئیسی که کاندیدای شکست خورده سال ۹۶ است و نباید فراموش کنیم زمانی که آقای رئیسی آن شکست را از آقای روحانی خورد، جریان اصولگرایی  مدعی بودند که چوب خشک مقابل آقای روحانی رای می‌آورد. شرایط آن دوره با رکود وحشتناک کارخانه‌ها در حال بسته شدن بود و آنقدر وضعیت بد بود که سال ۹۶ دور جدید اعتراض‌ها شروع شد، طبیعتا این وضعیت از سال ۹۵ بوده که در سال ۹۶ شعله ور شده است.

این کنشگر نزدیک به جریان احمدی‌نژاد درباره مطالبه برای حضور رئیس دستگاه قضا برای حضور در انتخابات با بیان اینکه در این چند سال کارنامه آقای رئیسی در قوه قضاییه مشخص است، گفت:  تبلیغاتی که رسانه‌های رسمی انجام می‌دهند و یکسری افرادی که در نهادها نقش روابط عمومی دارند و با این طیف در ارتباط هستند که با عناوینی چون «سلام علی ابراهیم» و «سلام علی یاسین» تلاش می‌کنند از او برای حضور در انتخابات مطالبه کنند که البته در غیر از اینها مطالبه دیگری وجود ندارد، یعنی در پایگاه اصولگرایی؛ که در بیشتر انتخابات شرکت می‌کنند تا مهری در شناسنامه آنها بخورد و یا تکلیفشان را ادا کنند. آنها به طور مشخص مطالبه خاصی ندارند که  بخواهند کسی را مطرح کنند.

وی ادامه داد: از سویی نیز هر روز کارنامه آقای قالیباف در مجلس مشعشع‌تر و خبر سازتر می‌شود و بعید است که اصولگراها بتوانند انتخابات را با او پیش ببرند، مگر اینکه مشارکت حداقلی شود و آنها با یک کاندیدا و رای حداقلی به پاستور راه پیدا کنند و به آرزوی دیرینه خودشان برسند.

هروآبادی درباره اینکه آیا حضور رئیسی می‌تواند شوقی در بدنه جامعه برای افزایش مشارکت ایجاد کند، خاطرنشان کرد:‌ فضای رسانه‌ای معطوف بر این است که آقای رئیسی رای بیاورند؛ البته عده‌ای هم اکنون با حضور او مخالفت می‌کنند، چند روز پیش آقای باهنر گفت «باید دید که  رهبری برای حضور آقای رئیسی راضی هستند یا نه»؛ وقتی گفتمان ها باز می‌شود، معلوم می‌شود که عده‌ای دلشان نمی‌خواهد او در انتخابات حضور پیدا کند.

وی گفت: اما موضوع این است که آیت الله رئیسی پیش‌تر حرف‌های خودش را زده و خودش را در معرض رای مردم قرار داده و نهایتاً ۱۶ _۱۷ میلیون رای آورده. کارنامه‌ای در قوه قضاییه دارد که تبلیغات زیادی روی پرونده‌های خاص شکل گرفته که آن هم از دوره آیت‌الله لاریجانی آغاز شده بود و رهبری هم در سخنرانی خود به مناسبت روز قوه قضاییه نیز به این موضوع اشاره داشتند.

این کنشگر سیاسی با بیان اینکه اصولگرایان حرفی برای گفتن ندارند، گفت: مردم یکسری مطالبات روشن دارند مثل لغو فیلترینگ، توزیع درآمد و ثروت عمومی، مساله سربازی و خدمت و حتی سیاست خارجی؛ آنها می‌خواهند بیایند و شرایط را از اینی که مردم در آن قرار دارند تنگ‌تر کنند؛ یعنی وقتی می‌گویند ما می‌خواهیم کاری کنیم، به این معنی نیست که می‌خواهند طرح جدیدی برای گشایش مشکلات مردم انجام دهند بلکه می‌خواهند چند در دیگر را بندند تا درست شود. بنابراین این موضوع برای جامعه امروز با این گستره اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی و اطلاعاتی که جامعه امروز از دنیا دارند قابل پسند و قابل تعریف نیست.

این کنشگر مدنی منتسب به جریان بهار درباره حضور لاریجانی و بازیگردانی جریان اصولگرا اظهار داشت:‌ بعد از ضرباتی که آقای احمدی نژاد به خاندان آقای لاریجانی زده به طور کلی خاندان آنها دچار اشکال شده است؛ به طوری که فکر می‌کنم بعد از پایان دوره آقای روحانی، رهبری نیز ایشان را به عنوان ریاست مجمع تشخیص منصوب می‌کنند و با این وضعیت یک پست دیگر از پست‌های آیت الله لاریجانی نیز کمتر می‌شود. خود آقای لاریجانی[علی] نیز نه گفتمان و نه کادر و نه حتی حرفی برای زدن دارد و اینکه نه کادر و نه نیروهای جوان به او تمایل ندارند و ازهمه مهم‌تر این که ایشان خود مقصر بخش‌هایی از شرایط امروز جامعه است. یعنی اینگونه نیست که بتواند مثل سال ۸۴ بیاید «هوای تازه» بیاورد آن هم در دوره‌ای که همه ماسک می‌زنند، تبلیغ کرده و شعار دهند.

وی ادامه داد: مردم سال‌ها مدیریت و تصمیمات آقای لاریجانی را در مجلس دیده‌اند و دل‌خوشی از این خاندان و فامیل ندارند. مگر در حداقلی ترین فضا اصلاح طلبان بخواهند از او حمایت کنند که در آن صورت همین چند جوانی هم که در کلاب‌هاوس و ویس چت‌ها شرکت می‌کنند نیز قطعاً از بدنه آنها فاصله خواهند گرفت و فقط رانتی‌های اصلاح طلب می مانند.

وی درباره فعالیتهای احمدی نژاد در انتخابات اظهار داشت: تا جایی که اطلاع دارم آقای احمدی‌نژاد تا به حال جایی اعلام کاندیاتوری نکرده است و فعلاً همان رویکرد جلسات را دارد که در طول سالهای گذشته نیز آنها را داشته و فقط در ایام کرونا کمی کم شد؛ لذا اقدام عجیبی نیست که مردم در حالتی که هیچ پناهگاهی ندارند به احمدی‌نژاد پناه آورده‌اند و می‌گویند که باید بیایی و در وضعیت ایران تغییر ایجاد کنی. اینکه وقتی مردم از تغییر می‌گویند به معنی این نیست که ما را به سال ۸۴ بازگردان، بلکه می‌گویند از ۱۴۰۰ به بعد دریچه های نوینی را باز کند این خیلی نکته مهمی است که باید روی آن تمرکز کنیم. اینکه مردم از آقای احمدی‌نژاد درخواست تغییر دارند به دنبال برگشتن به عقب نیستند بلکه نظرشان حرکت رو به جلو است.

وی در پاسخ به این سوال که احمدی نژاد چه تاثیری بر رای جریان اصولگرایی خواهد داشت اظهار داشت:  سال ۸۴ بخشی از جریان اصولگرایی از قالیباف و بخشی دیگر از لاریجانی و بخشی هم از آیت الله هاشمی حمایت می‌کردند. 

هروآبادی درباه حضور احمدی نژاد در حزب آبادگران خاطرنشان کرد:‌ این حزب دیگر وزنی ندارد. اصولگرایی الان یعنی بدنه بازنشسته و افرادی که در سپاه و نهادهای اقتصادی هستند. حتی جامعه روحانیت نیز در این فضا جایگاهی ندارد و در جمنا نیز بازی نبودند.  

وی تصریح کرد: در این شرایط حضور آقای احمدی نژاد صحنه انتخابات را به طور کلی دگرگون خواهد کرد، منتها هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌اند که حضور پیدا کنند. نه تنها او بلکه خیلی از نهادهای دیگر هنوز تصمیم خودشان را نگرفته‌اند. 

این کنشگر سیاسی یادآور شد: در دوره‌های گذشته حداقل از چهار ماه پیش از انتخابات کاندیداها تکلیفشان روشن بود اما اکنون حدود یک ماه به انتخابات مانده اما هنوز مشخص نیست که چه کسانی هستند. همچنین رهبری در سال‌هایی که انتخابات مهم بود، بخشی از شعار سال را به انتخابات اختصاص می‌داد، اما امسال آن را نیز اختصاص ندادند. تکلیف نهادها نیز اکنون مشخص نیست و در این مقطع هنوز کنشگران سیاسی نیز به جمع بندی نرسیده‌اند مگر کسانی که از قبل تصمیم خودشان را گرفته‌‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها