کد خبر: 618672
تاریخ انتشار :

گزارش لحظه به لحظه از چهارمین روز ثبت‌نام نامزدها؛

تاجزاده آمد

لیست نامزدهایی که تا این لحظه در وزارت کشور حاضر شده‌اند را اینجا ببینید:

تاجزاده آمد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات - چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه می‌یابد. امروز جمعه است و دو نامزد اصلی یعنی جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا یعنی ابراهیم رئیسی و مصطفی تاجزاده باید طبق وعده خود به وزارت کشور بروند. 

 

*شاخص‌ترین چهره‌ای که تا این لحظه وارد وزارت کشور شده و ثبت نام کرده است، مصطفی تاجزاده معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات است. او یکی از قابل‌توجه‌ترین گزینه‌های اصلاح‌طلبان است و احتمالا همان نامزد اجماعی باشد که به گفته جواد امام قرار است یکشنبه معرفی شود. مشکل تاجزاده اما سابقه زندان و مواضع سیاسی رادیکالی‌ است که احتمال رد صلاحیت وی را بیشتر از تایید صلاحیت او می‌کند.

به هرحال تاجزاده امروز به اتفاق همسرش در وزارت کشور حاضر شد و ثبت نام کرد. بعد هم گفت: من نامزد ریاست جمهوری شدم اما دعوای قدرت با هیچ‌کس ندارم. برای به آشوب کشیدن و به خیابان کشاندن کاندیدا نشده‌ام. وی تاکید کرد: ما مسیر گفت و گو و آشتی را رها نخواهیم کرد، حتی اگر طرف مقابل اصرار به جنگ داشته باشد.

تاجزاده گفت: متعهد می‌شوم به حق حاکمیت ملت خیانت نکنم. وی افزود: می‌دانم که گروهی مطالبات من را رویاپردازانه می‌پندارند، اما برای رسیدن به این مطالبات برنامه‌های مشخص و مدون دارم، و هم‌چنین رویاهای بسیار. 

این نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: من نامزد شدم که رویای عدالت و آزادی را زنده نگه دارم. همچنین گفت: هیچ قدرتی بالاتر از قدرت بی‌قدرتان نیست.

تاجزاده در سخنان خود بعد از ثبت‌نام تاکید کرد: با بستن دهان منتقدان مخالفم. وی گفت: معتقد به حجابم ولی با حجاب اجباری مخالفم . او افزود: من با آمریکاستیزی مخالف هستم . وی خاطرنشان کرد که مسیر آشتی و گفت‌وگو را ترک نمی‌کند.

 

*اولین چهره سرشناسی که امروز برای ثبت نام به وزارت کشور رفت علیرضا افشار فرمانده اسبق  بسیج بود. او در دولت نهم یکی از نامزدهای قرار گیری در سمت وزارت دفاع بود و سابقه حضور در وزارت کشور - در سطح معاون سیاسی و ... - را نیز دارد. یک نامزد با سابقه نظامی به حساب می‌آید و  حضور در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا را نیز در کارنامه دارد.

گفتنی است،  قبل از او چندین نامزد با سابقه نظامی دیگر از جمله سعید محمد، سردار دهقان، رستم قاسمی و محمد حسن نامی نیز ثبت‌نام‌ کرده‌اند. سردار افشار بعد از ثبت نام نیز گفت که بنای ائتلاف با سایر نامزدهای نظامی را ندارد. او گفت که با همه کنار می‌آید.

افشار تاکید کرد: ما در دیپلماسی عمومی قدرت داریم. باید به سراغ مردم برویم. چقدر ما خارج از کشور ایرانی داریم.  وی افزود: آمریکا با آن همه نفوذ در جوامع بین‌المللی تمرکز خود را بر دیپلماسی عمومی گذاشته تا بتواند بر ایران تاثیر بگذارد.

او درباره احتمال ردصلاحیت و واکنشش به آن نیز گفت: باید در چارچوب قانون عمل شود. باید در کنار مردم حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشیم.

*فریدون عباسی ، رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز دومین چهره شناخته شده دیروز بود که خود را به وزارت کشور رساند و برای حضور در رقابت‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. رئیس سابق سازمان انرژی اتمی که پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد ندارد به نفع هیچ کسی کنار برود، امروز تاکید کرد: به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم.

*شاهین محمد صادقی بعداز ظهر جمعه در جریان چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت کاندیداتوری در این انتخابات ثبت نام کرد.محمد صادقی در کارنامه سوابق خود مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور مشاور وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضویت در کمیته اجرایی طرح «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در مبارزه با ویروس کرونا، دو دوره نمایندگی مجلس(دوره ‌های هفتم و نهم) و ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دارد.

در سه روز گذشته نیز نامزدها مطرحی مثل محمود احمدی‌نژاد، سعید محمد، حسین دهقان، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رستم قاسمی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رامین مهمانپرست،  محمد عباسی، محمد شریف ملک‌زاده، صادق خلیلیان، حسن سبحانی،  محمدحسن نامی، وهاب عزیزی، محمدرضا صباغیان، محمد حسن قدیری ابیانه، قدرتعلی حشمتیان، زارع فومنی، غلامعلی دهقان  و شاهین محمد صادقی برای حضور در این رقابت‌ها نام‌نویسی کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها