کد خبر: 618585
تاریخ انتشار :

گزارش لحظه به لحظه از سومین روز ثبت‌نام نامزدها؛

از ثبت نام محمود صادقی و علی مطهری تا مهرعلیزاده

لیست نامزدهایی که تا این لحظه در وزارت کشور حاضر شده‌اند را اینجا ببینید:

از ثبت نام محمود صادقی و علی مطهری تا مهرعلیزاده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات - سومین روز ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه می‌یابد. داوطلبان ریاست جمهوری البته فردا و پس‌فردا را نیز برای مراجعه به وزارت کشور فرصت دارند و به نظر می‌رسد که روزهای و ساعات آخر مثل ادوار گذشته با حضور کاندیداهای بیشتر و جدی همراه بوده و خبرسازتر باشد.

آنطور که پیش‌تر گفته شده دو کاندیدای مهم از جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی یعنی رئیسی و تاجزاده حضور در وزارت کشور را به روز جمعه موکول کرده‌اند.

در دو روز گذشته نیز نامزدها مطرحی مثل محمود احمدی‌نژاد، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد عباسی، محمد شریف ملک‌زاده، صادق خلیلیان، حسن سبحانی،  محمدحسن نامی، وهاب عزیزی، محمد حسن قدیری ابیانه، قدرتعلی حشمتیان، زارع فومنی و غلامعلی دهقان برای حضور در این رقابت‌ها نام‌نویسی کردند.

 

*سومین روز ثبت نام کم‌خبر آغاز شد اما از دقایقی پیش اخباری درباره افزایش سطح تدابیر امنیتی در اطراف وزارت کشور رسیده و احتمال می‌‌رود که نامزدهای اصلی برای ثبت نام مراجعه کنند.

 

*اولین چهره‌ای که امروز ثبت‌نام کرد، محمد رضا صباغیان نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس بود. او همیشه داعیه شفافیت داشته و بارها با تذکرهای پیاپی به هیات رئیسه مجلس یازدهم و دهم حاشیه‌ساز شده است.

 

*محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس نیز امروز برای ثبت نام به وزارت کشور رفت. صادقی یکی از چهارنفری بود که جبهه اصلاحات ایران به عنوان پیشنهاد مطرح کرد.

 

*علی مطهری، نایب رییس مجلس دهم هم با حضور در وزارت کشور داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد. او پس از ثبت نام در میان خبرنگاران گفت: «من به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم به من توجهی نداشتند. اینکه در آینده و درآستانه روز انتخابات چگونه بشود بستگی به رای کاندیداها دارد و کسی که رای بیشتری دارد دیگران باید به او کمک کنند تا پیروز شود. بنده فعلی تصمیم برای اینکه به نفع کسی کنار بروم ندارم... من امیدوارم رد صلاحیت نشوم امیدوارم که شورای نگهبان در عمل خود تجدید نظر کنند و اظهارنظر را ملاک ردصلاحیت قرار ندهد». او همچنین درباره نامزدی علی لاریجانی در انتخابات هم بیان کرد: «حدود ۲۰ روز است چه حضوری و چه تلفنی با ایشان صحبت نکردم و واقعا اطلاع ندارم که می خواهد بیاید یا نه. علی لاریجانی آدم سیاسی است و مانند همه سیاسیون پیچیده است اگر هم بیاید مانند بقیه کاندیدا ها است من حتی بدون اطلاع ایشان وارد صحنه انتخابات شدم پس و ورود یا عدم ورود ایشان هیچ تأثیری در شرکت من نخواهد داشت».

 

*رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت محمود احمدی‌نژاد هم برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. او در نشست خبری بعد از ثبت نامش گفت: «در روزهای اخیر شاهد موج سنگینی از تخریب دروغ و تهمت  نسبت به عنوان بنزین ۲۰هزار تومانی بودیم. چرا این تخریب صورت می‌گیرد؟ چه جریانی پشت داستان است؟ منافع چه کسانی به خطر افتاده است که حاضر می‌شوند مطالبی را به دروغ مطرح کنند؟ این را مردم باید قضاوت کنند... اصولا طرحی که برای دولت وحدت ملی به عنوان یک جریان جدید، فراجناحی و ملی  آماده کرده‌ایم که هدف اصلی آن تامین منافع مردم ، رسیدگی به قشر ضعیف و متوسط است برای اینکه درآمد مردم و معیشت به بیشتر و بهتری داشته باشند که در سختی و مشکلات گرفتار شده‌اند».

 

*همچنین محسن مهرعلیزاده  با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. او در تشریخ برنامه هایش در جمع خبرنگاران گفت: دولتی که امسال تشکیل می‌شود دولتی است یا اولویت‌های اقتصادی.از طرف دیگر کشمکش‌ها و مشکلاتی که باعث از بین رفتن آرامش مردم شده دولتی را می‌طلبد که بتواند همه مردم، گروه‌ها و نخبگان را در کنار یکدیگر قرار دهد تا بتواند رونق را برای مردم به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: حذف اقلام از سفره مردم به دلیل ضعف‌های اقتصادی و مدیریتی است که باید رفع شود.امروز اولویت کشور اقتصاد است. مشکلات اقتصادی زمانی رفع می‌شود که رئیس‌جمهور آینده‌ فردی عملگرا باشد.نام دولت من دولت تحول و عدالت اقتصادی است.فوریت من تامین معیشت مطلوب برای مردم است. ویژگی دولتم شفافیت و تعامل با همه گروه‌های قومی و کسانی است که بتوانند کمک‌رسان باشند/ اعتمادآنلاین

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها