کد خبر: 618852
تاریخ انتشار :

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز»:

جلیلی نامزد پوششی رئیسی نیست

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: آقای رئیسی نیازی به نامزد پوششی ندارد زیرا او با درخواست اقشار مختلف مردم وارد صحنه انتخابات شده است و مسیرش را ادامه می‌دهد.

جلیلی نامزد پوششی رئیسی نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: امروز سعید جلیلی هم در کنار بسیاری از شخصیت‌های سرشانس در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد. اما ورود سعید جلیلی در کنار سید ابراهیم رئیسی چه پیامی می‌تواند داشته باشد؟ آیا او می‌خواهد نامزد پوششی رئیسی باشد یا با حمایت از طیف‌های خاص اصولگرایی بنا دارد راه جداگانه خود را ادامه دهد؟

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره ابعاد حضور سعید جلیلی در انتخابات به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای رئیسی نیازی به نامزد پوششی ندارد زیرا او با درخواست اقشار مختلف مردم وارد صحنه انتخابات شده است و مسیرش را ادامه می‌دهد؛ بنابراین آقای جلیلی نامزد پوششی آقای رئیسی نیست و مثل دیگر شخصیت‌ها در انتخابات ثبت نام کرده است. حالا اینکه از سوی چه طیفی از اصولگرایان حمایت خواهد شد، بحثی است که در روزهای آینده مشخص می‌شود».

او ادامه داد: «البته این احتمال وجود دارد که آقای جلیلی در نهایت به نفع یکی از نامزدها کنار برود اما اینکه او نامزد پوششی محسوب شود، خیر این‌طور نیست.

این فعال سیاسی درباره نتیجه بررسی صلاحیت‌ها هم اظهار کرد: «همه این بحث‌ها را باید بعد از تعیین نتیجه بررسی صلاحیت‌ها انجام داد زیرا ممکن است بسیاری از افرادی که امروز درباره آنها سخن می‌گوییم اساسا تأیید صلاحیت نشوند».

او در پاسخ به این پرسش که وضعیت انتخاباتی علی لاریجانی را چه‌طور می‌بینید، بیان کرد: «آقای لاریجانی بیش از اینها نیاز به ریکاوری سیاسی داشت اما تشخیص‌اش این بود که حالا وارد میدان انتخابات شود. به هر حال مردم او را شریک عملکرد دولت می‌دانند و بعید است مجدد به فردی از جنس دولت فعلی رأی دهند؛ هرچند ممکن است حضور آقای لاریجانی قدری بر شور انتخاباتی اضافه کند».

واعظ آشتیانی در پایان درخصوص نامزدی سید ابراهیم رئیسی هم گفت: «من باور دارم که بزرگ‌ترین حسن ورود آقای رئیسی به انتخابات ایجاد وحدت سراسری میان تمام طیف‌های اصولگرایی بود. حضور آقای رئیسی وحدت‌بخش است و به تمام اختلافات دو شورای وحدت و ائتلاف پایان می‌دهد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها