کد خبر: 618946
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیل گر/گفتگوی نامه نیوز با عضو جامعه روحانیت؛

جلیلی برای مناظره با لاریجانی آمده نه رقابت با رئیسی

احمد سالک درباره این دیدگاه که رقابت اصلی بین لاریجانی و رئیسی شکل می گیرد گفت: از هم اکنون نمی توانیم این مسئله را پیش بینی کنیم چون امکان دارد اتفاقات دیگری بیفتد. شاید این مسئله درست در بیاید اما کسان دیگر آمدند تا با آقای لاریجانی مناظره کنند؛ درصورتی که گفته بودند اگر آقای رئیسی بیاید ما نمی آییم، حال آنکه دیدیم آقای جلیلی و زاکانی آمدند و ثبت نام کردند، نه برای رقابت با آقای رئیسی بلکه برای مناظره آقای لاریجانی به میدان آمدند.

جلیلی برای مناظره با لاریجانی آمده نه رقابت با رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید. حالا بهتر می توان درباره آرایش صحنه تحلیل ارائه کرد. بسیاری معتقدند رقابت اصلی این دوره بین علی لاریجانی و سیدابراهیم رئیسی است اما کسانی همچون احمد سالک معقدند کسان دیگری هم در میدان هستند که هدف شان از کاندیداتوری تنها رقابت با علی لاریجانی است.

حجت الاسلام احمد سالک درباره آرایش صحنه انتخابات ریاست جمهوری به نامه نیوز گفت: شورای نگهبان این دوره درباره مسئله نامزدی انتخابات ریاست جمهوری براساس تفسیرش از قانون اساسی محدودیتی را برای ثبت نام نامزدها درنظر گرفت. این اقدام خوبی بود تا هر کسی از راه نرسد بخواهد اعلام کاندیداتوری کند.

وی افزود: کسانی باید در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند که با معیارهای مندرج در قانون اساسی انطباق دارند و رجل سیاسی و مذهبی محسوب می شوند، بر همین اساس رایزنی هایی وجود داشت که آقای قالیباف یا برخی دیگر چهره ها نیز در این عرصه حضور پیدا کنند، در مقابل مطابق همین رایزنی ها پیش بینی می شد که آقای لاریجانی حضور نخواهد داشت.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: شرایط برای افراد در نهایت به گونه ای رقم خورد که دیدیم در آخرین روز ثبت نام، چه کسانی وارد صحنه شدند و چه کسانی از اعلام کاندیداتوری انصراف دادند. از آقای قالیباف نقل بود که گفته «اگر آقای رئیسی بیاید من نمی آیم»، خوب وقتی آقای رئیسی ثبت نام کرد و گفت «به طور مستقل آمده است»، شاید همین علت بود که آقای قالیباف نیامد.

وی با اشاره به اجماع نظر در اردوگاه اصولگرایان بر حمایت از نامزدی سیدابراهیم رئیسی ادامه داد: هم اکنون با حضور آقای رئیسی یک انسجام درون تشکیلاتی و وحدتی بین همه نیروهای ارزشی اتفاق می افتد. حتی معتقدم کسانی که از تفکر و سلیقه اصلاح طلبی هستند اما عملکرد آقای رئیسی را در قوه قضائیه مناسب می بینند و شاهد بودند که چگونه او در حوزه مسئولیت حضور پرقدرت دارد، در انتخابات ریاست جمهوری ممکن است با رویکرد و پویش حمایت از او ارتباط پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: ضرورت حفظ وحدت در جامعه ما حول یک رئیس جمهور قوی و کارآمد اولی است بر اینکه تعدد نامزد باشد و با مشکلاتی همچون انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مواجه شویم.

وی افزود: معتقدم گرچه گمانه زنی هایی درباره آرایش صحنه انتخابات انجام می شود اما باید تا 5 روز دیگر صبر کرد تا شورای نگهبان نظرش را درباره صلاحیت نامزدها اعلام کند اما آنچه هم اکنون پیش بینی می شود قطعا در بین تأییدصلاحیت شدگان تعدادی از اصولگرایان و تعدادی از اصلاح طلبان خواهند بود. در این صورت شاید یک مناظره خوبی بین آنها شکل بگیرد.

سالک درباره این دیدگاه که رقابت اصلی بین لاریجانی و رئیسی شکل می گیرد گفت: از هم اکنون نمی توانیم این مسئله را پیش بینی کنیم چون امکان دارد اتفاقات دیگری بیفتد. شاید این مسئله درست در بیاید اما کسان دیگر آمدند تا با آقای لاریجانی مناظره کنند؛ درصورتی که گفته بودند اگر آقای رئیسی بیاید ما نمی آییم، حال آنکه دیدیم آقای جلیلی و زاکانی آمدند و ثبت نام کردند، نه برای رقابت با آقای رئیسی بلکه برای مناظره آقای لاریجانی به میدان آمدند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها