کد خبر: 619273
تاریخ انتشار :

سوال روز/ همراه با گفت‌وگو با حسین انصاری‌راد و ناصر قوامی

ظریف از نامزد نهایی اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند؟

ممکن است ظریف بخواهد از نامزد نهایی اصلاح‌طلبان حمایت کند.

ظریف از نامزد نهایی اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: محمدجواد ظریف به عنوان شخصیتی که بیشترین رأی را در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان به دست آورد، بعد از حواشی متعددی که متعاقب انتشار فایل صوتی‌اش به وجود آمد، ترجیح داد از عرصه انتخابات کناره بگیرد اما به هر روی به باور بسیاری از اصلاح‌طلبان او رأی‌آورترین گزینه اصلاح‌طلبان محسوب می‌شد. حال و در مقطع کنونی که اصلاح‌طلبان نامزدی در حد ظریف به میدان روانه نکرده‌اند، آیا ممکن است محمدجواد ظریف نقش حمایتگر برای یک نامزد خاص ایفا کند؟

*حسین انصاری‌راد: بعید است ظریف از کاندیدایی حمایت کند

حسین انصاری‌راد، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای ظریف در تمام این هشت‌سال آبرو و تمام توانش را برای نظام جمهوری اسلامی به کار گرفت؛ هرچند برخی او را دروغگو یا ماله‌کش نامیدند اما واقعیت این است که او از هست و نیستش برای کشور استفاده کرد. ظریف نقطه مثبتی در نظام جمهوری اسلامی ایران است اما او با توجه به فشارهای بسیاری که تحمل می‌کرد، امکان نامزد شدن در انتخابات را نداشت».

او همچنین درباره اینکه آیا ظریف از نامزد خاصی حمایت می‌کند یا نه، بیان کرد: «من بعید می‌دانم آقای ظریف به صورت آشکار پشت یک نامزد بایستد و حتی به فرض اگر از نامزدی حمایت کند و آن نامزد رأی بیاورد و رئیس‌جمهوری بعدی بخواهد ظریف وزیر خارجه شود، بسیار بعید است نمایندگان مجلس کنونی به او رأی اعتماد بدهند».

*ناصر قوامی: حمایت ظریف از یک نامزد خاص به مشارکت عمومی کمک می‌کند

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم هم به «نامه‌نیوز» گفت: «اگر آقای ظریف از نامزد خاصی حمایت کند ممکن است میزان مشارکت عمومی در انتخابات قدری بالا برود. مشکل اصلی این انتخابات دلسردی مردم به انتخابات است. اکنون خود صداوسیما می‌گوید که 51درصد مردم تمایل به شرکت در انتخابات ندارند و اگر چنین وضعیتی ادامه داشته باشد، اصلاح‌طلبان در موقعیت سختی قرار می‌گیرند».

او در پایان گفت: «البته این را هم بگویم که آقای ظریف هم باید پاسخگوی این تحریم‌های گسترده باشد. او مدام می‌گفت من کارگزاری بیش نیستم و باید به او گفت اگر کارگزار بودی چرا در دولت ماندی؟ آقای ظریف هم ویژگی‌های منفی کم نداشته است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها