کد خبر: 619336
تاریخ انتشار :

مهم‌ترین کار ویژه رییس جمهور از نظر جلیلی

یکپارچه‌سازی پایگاه‌های اطلاعاتی، هوشمندسازی و فوق هوشمند سازی مراحل پس از الکترونیکی کردن داده‌هاست؛ اگر به مرحله فوق هوشمند سازی نرسیم یعنی دولت الکترونیکی نشده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهمترین کارویژه رئیس جمهور این است که بتواند ماشین بزرگ دولت که حجم عظیمی از سرمایه‌های انسانی، امکانات و بودجه کشور را در اختیار دارد، کارآمد کند.سعید جلیلی در گفتگویی تصویری با موضوع بررسی «ماشین دولت» اظهار کرد: مهمترین کارویژه رئیس جمهور این است که بتواند ماشین بزرگ دولت که حجم عظیمی از سرمایه‌های انسانی، امکانات و بودجه کشور را در اختیار دارد، کارآمد کند. معیار کارآمدی ماشین دولت ، " نتیجه" است نه فرایند. کارآمدی باید بر اساس "نتایج" ساختار اجرایی سنجیده بشود.وی در ادامه خاطرنشان کرد : حدود 80 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری در پرداخت حقوق کارمندان دولت و تهیه امکانات و .. می‌شود و صدها هزار کارمند شریف دولتی در اختیار شما هستند و سی سال از عمر خود را در این سیستم اداری می‌گذرانند. بنابراین «ماشین دولت» دستگاه بزرگی است که هزینه می‌کند و باید با بهترین بازدهی از آن نتیجه گرفت.

جلیل تاکید کرد: اگر دولت می‌خواهد این ماشین را به خوبی براند، باید در کنار سفرهای استانی رئیس جمهور، سفرهای وزارت‌خانه‌ای نیز شکل بگیرد؛ وزارت‌خانه ها به سراغ ادارات استانی بروند و از روند مطلوب عملکرد سیستمی اطمینان حاصل کنند.نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه دیجیتالی شدن داده‌ها به معنای الکترونیکی شدن دولت نیست، خاطرنشان کرد: یکپارچه‌سازی پایگاه‌های اطلاعاتی، هوشمندسازی و فوق هوشمند سازی مراحل پس از الکترونیکی کردن داده‌هاست؛ اگر به مرحله فوق هوشمند سازی نرسیم یعنی دولت الکترونیکی نشده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها