کد خبر: 619414
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی نامه نیوز با عضو جامعه روحانیت:

رئیسی پیروز انتخابات می شود

عضو جامعه روحانیت با بیان اینکه رئیسی در خط رهبری حرکت می کند و جریانات نمی توانند او را در خود هضم کنند، گفت: آقای رئیسی اعلام کرد مستقل است. او همان طور که در قوه قضائیه کار کرد و آثار بسیار ارزنده ای از خود به جای گذاشت، در ریاست جمهوری هم همین طور عمل خواهد کرد.

رئیسی پیروز انتخابات می شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: گرچه هنوز شورای نگهبان اسامی تأییدصلاحیت شدگان را اعلام نکرده اما برخی از هم اکنون نتیجه انتخابات را به نفع رئیسی پیش بینی می کنند و گروهی نیز معتقدند انتخابات به دور دوم می رود.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با نامه نیوز درباره تحلیل فضای انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک جریان اصلاح طلبان با نامزدی آقای جهانگیری، یک قطب آقای رئیسی و یک طرف هم آقای لاریجانی است. آقای لاریجانی در روزهای اخیر نشان داده که می خواهد آرای اصلاح طلبان را کسب کند.

وی افزود: آقای لاریجانی بعد از ثبت نام صحبت هایی انجام داد که در واقع به «دادگاه» و «پادگان» حمله کرد. اظهارات او معنی دار بود می خواهد کاری کند تا از ناحیه اصلاح طلبان مورد حمایت قرار بگیرد چون اصولگرایان به جز افراد خاص بعید است که به آقای لاریجانی رأی دهند.

عضو جامعه روحانیت سیدابراهیم رئیسی را رئیس‌جمهور آینده ایران خواند و اظهار کرد: آقای رئیسی به شهادت رقبا و طرفدارانش، آرا در انتخابات ریاست جمهوری نهایتا متعلق به آقای رئیسی است. البته عواملی وارد شدند و در فضای مجازی علیه آقای رئیسی کار می کنند، مثلا می گویند ایشان باید از قوه قضائیه استعفا می داد، در حالیکه طبق قانون اساسی سران سه قوه برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نیاز به استعفا ندارند.

وی درباره اینکه پایداری ها فقط دور سیدابراهیم رئیسی را احاطه کرده اند و ترکیب کابینه آینده تنها از نیروهای جبهه پایداری خواهد بود، بیان کرد: این هم از عوامل تخریب و جزء برنامه های مخرب است. آقای رئیسی عضو جامعه روحانیت مبارز است، تا الان نشنیدم این مسئله در بین اصولگرایان مطرح شده باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: شورای ائتلاف و شورای وحدت هیچ کدام جزء پایداری نیستند. البته این طور نیست که ما پایداری ها را منفی تلقی کنیم. آنها انقلابی و برادران دلسوز انقلاب هستند. لذا اگر حمایت شان باشد این یک امتیاز است و آقای رئیسی این طور نیست که در دام کسی بیفتد. او فراتر از جریانات سیاسی قرار دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه رئیسی در خط رهبری حرکت می کند و جریانات نمی توانند او را در خود هضم کنند، گفت: آقای رئیسی اعلام کرد مستقل است. او همان طور که در قوه قضائیه کار کرد و آثار بسیار ارزنده ای از خود به جای گذاشت، در ریاست جمهوری هم همین طور عمل خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها