کد خبر: 619506
تاریخ انتشار :

وزیرخارجه پاکستان و دبیرکل سازمان ملل درباره فلسطین گفت وگو کردند

وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر به نیویورک طی دیدار با دبیرکل سازمان ملل درباره آخرین وضعیت فلسطین اشغالی پس از برقراری آتش بس در نوارغزه، لزوم احیای تلاش‌های جدید برای تامین حقوق فلسطینیان و مقابله با پدیده اسلام هراسی گفت وگو کرد.

وزیرخارجه پاکستان و دبیرکل سازمان ملل درباره فلسطین گفت وگو کردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز جمعه به وقت محلی در مقر سازمان ملل با «آنتونیو گوترش» دیدار و پیرامون تحولات امنیتی در نوارغزه پس از تهاجم رژیم صهیونیستی و اعلام برقراری آتش بس تبادل نظر کرد.

قریشی نسبت به اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ناشی از حمله صهیونیست‌ها و شهادت بیش از ۲۵۰ فلسطینی به ویژه زن و کودک ابراز نگرانی کرد.

وی سفر خود به نیویورک و حضور در نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل را بیانگر حمایت قاطع و بی‌دریغ پاکستان از آرمان‌های مردم فلسطین و دفاع از حق آنان برای داشتن کشور مستقل دانست.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیرکل سازمان ملل در این دیدار از برقراری آتش بس در غزه استقبال و ابراز امیدواری کرد که این امر بتواند به احیای تلاش‌ها برای حل و فصل مساله فلسطین از طریق مذاکرات کمک کند.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اوضاع در شبه قاره و اختلافات با هند بر سر مناقشه جامو و کشمیر نسبت به آنچه که وی نقض حقوق بشر، قتل و حبس غیرقانونی رهبران سیاسی در کشمیر خواند، ابراز نگرانی کرد.

وی، دبیرکل سازمان ملل را در جریان آتش بس مرزی میان پاکستان و هند که در اواخر فوریه امسال میان دو رقیب سنتی جنوب آسیا صورت گرفت، قرار داد و گفت: پاکستان مشتاق به عادی‌سازی روابط با هند است اما مسئولیت برداشتن گام‌های اساسی و ایجاد محیط سازگار برای مذاکره متوجه دهلی نو می‌باشد.

قریشی نسبت به تشدید اسلام هراسی، خشونت ملی گرایان، برتری طلبان به ویژه تبعیض علیه مسلمانان ابراز نگرانی کرد و افزود: پاکستان بر لزوم انجام اقدامات موثر برای جلوگیری از تهدید ایدئولوژی‌ها و گروه‌های راست افراطی تاکید دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان که جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره بررسی وضعیت فلسطین به نیویورک سفر کرده است، از برقراری آتش بش در غزه پس از ۱۱ روز از تهاجم نیروهای اشغالگر صهیونیستی به فلسطین استقبال کرد.

وی روز گذشته (پنجشنبه) طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با سرزنش از ناتوانی شورای امنیت برای جلوگیری از حملات اسرائیل به فلسطین و کمک به برقراری آتش بس، پیشنهاد اعزام نیروهای حفاظت بین المللی به فلسطین برای محافظت از مردم این کشور را مطرح کرد.

وزیر خارجه پاکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس مجمع عمومی، برخی از مقامات کشورهای مختلف از جمله همتایان سعودی و کویتی خود نیز دیدار کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها