کد خبر: 619533
تاریخ انتشار :

درخواست آلمان برای رسیدگی ریشه‌ای به مناقشه فلسطین و صهیونیست‌ها

وزیر امور خارجه آلمان با استقبال از برقراری آتش بس بین رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی خواستار رسیدگی به ریشه‌ این مناقشه شد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، هایکو ماس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در حساب توئیتری وزارت امور خارجه آلمان منتشر شد گفت: دست یابی به آتش بس یک خبر فوق‌العاده است. بابت میانجی‌گری‌های موفقیت آمیز مصر سپاسگزارم.

وی افزود؛ در این مقطع مهم است که اعتماد سازی و به ریشه اصلی این مناقشه در راستای رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز رسیدگی شود.

پیشتر نخست وزیر انگلیس و سازمان ملل متحد نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از برقراری آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی استقبال کردند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در توئیتی نوشت: از خبر آتش‌بس در اسرائیل و غزه استقبال می‌کنم. اینک رهبران منطقه باید برای یافتن یک راه حل پایدار در قبال مناقشه فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها که از تروریسم جلوگیری، چرخه خشونت‌ها را متوقف و یک صلح بادوام جاری کند، تلاش کنند.

دبیر کل سازمان ملل متحد هم با صدور بیانیه‌ای در این زمینه تصریح کرد: لازم است جامعه بین المللی در سطحی گسترده تر با سازمان ملل متحد برای تهیه بسته حمایتی قوی و منسجم به منظور بازسازی سریع و پایدار در جهت حمایت از مردم فلسطین و کمک به تقویت نهادهای آنها همکاری کنند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده اند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۱روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد. این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها