کد خبر: 619863
تاریخ انتشار :

فائزه هاشمی: ریاست جمهوری علی لاریجانی به نفع کشور است

خبرآنلاین/ فائزه هاشمی، فعال سیاسی می‌گوید: من آقای لاریجانی را معتدل‌تر، منطقی‌تر و مدیرتر می‌دانم تا آقای رئیسی، یعنی فکر می‌کنم ریاست‌جمهوری آقای لاریجانی بیشتر به نفع مملکت باشد.

فائزه هاشمی: ریاست جمهوری علی لاریجانی به نفع کشور است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مرجان احمدی: هرچند فائزه هاشمی اعلام کرده که در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم رای نمی‌دهد و انگشت اتهام خود را به سوی اصلاح‌طلبانی گرفته است که مردم را ناامید کردند، اما در تحلیلی معتقد است دو قطبی انتخابات میان لاریجانی-رئیسی شکل می‌گیرد و به گفته او لاریجانی معتدل‌تر، منطقی‌تر و مدیرتر از ابراهیم رئیسی است.

مشروح گفت‌وگوی خبرگزاری خبرآنلاین با فائزه هاشمی را در ادامه بخوانید؛

****

*خانم هاشمی! نظر شما درباره شکل‌گیری دوقطبی‌های احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ چیست؟ شما این دو قطبی را میان چه کسانی می‌بینید؟ آقای رئیسی_لاریجانی یا رئیسی_جهانگیری یا...؟

با شرایط فعلی که معلوم هم نیست این شرایط تا انتخابات ادامه پیدا کند، من فکر می کنم دو قطبی آقای لاریجانی_آقای رئیسی شکل می گیرد چون به نظر می آید اکثریت افرادی که باید به اصلاح طلبانی مانند آقای جهانگیری یا کاندیدای اصلاح طلب رای دهند هنوز انگیزه ای برای ورود به انتخابات پیدا نکردند بنابراین من فکر می کنم این گونه باشد.

*اگر قرار باشد شما بین این دو کاندیدا از نظر کفایت ریاست جمهوری ترجیحی داشته باشید، کدام است؟

آقای رئیسی دو سال است که به قوه قضاییه آمده و به نظرم تمام مدت برای ریاست جمهوری کار کرد.از سویی من اعتقاد ندارم اینطور که به نظر می آید قوه قضاییه را هم متحول کرده باشد، چون من خودم دائم در دادگاه ها هستم و این چیزهایی که ایشان می گوید را خیلی نمی بینم، مثلا الان رای دادگاه برای دانشگاه به نفع من داده شده است اما قوه قضاییه انقدر اقتدار ندارد چون دانشگاه آزاد از همفکران خودشان است و حاضر نیست به آن رای تمکین کند و من را به دانشگاه راه دهد؛ من را پشت در دانشگاه نگه می دارد و نمی توانم وارد دانشگاه شوم.

ریاست‌جمهوری لاریجانی بیشتر به نفع مملکت است تا رئیسی

پس نباید فکر کنیم که آقای رئیسی آنجا تحول زیادی ایجاد کرده است، من آقای لاریجانی را معتدل تر و منطقی تر و مدیرتر می دانم تا آقای رئیسی، یعنی فکر می کنم آمدن آقای لاریجانی بیشتر به نفع مملکت باشد تا آمدن آقای رئیسی.

جهانگیری شانسی ندارد

*موقعیت آقای جهانگیری را چطور ارزیابی می کنید؟

اکنون شرایط نشان می دهد که آن جمعیت یا آن پایگاه رای اصلاح طلبان شکل نگرفته و سرد است. طبیعتا اگر مثل انتخابات ۹۶ یا ۹۲ یا ۸۸ جمعیت کثیری بیایند آقای جهانگیری رای می آورد اما به نظر می رسد آن جمعیتی که قصد رای دادن ندارند پایگاه رای آقای جهانگیری هستند تا اصولگرایان. برای همین در حال حاضر من برای آقای جهانگیری شانسی نمی بینم.

*فکر می کنید احتمال دارد که آقای جهانگیری به نفع آقای لاریجانی کنار روند و اصلاح طلبان هم سرانجام از آقای لاریجانی حمایت کنند؟

من این احتمال را نمی دهم. اگر هم بخواهند این کار را کنند، کار درستی نیست، برای همین من احتمال آن را نمیدهم چون به هرحال باید احزاب با مواضع خودشان بیایند، اینجوری بیشتر سرخوردگی ایجاد می شود.

*یعنی فکر می کنید اصلاح طلبان از آقای لاریجانی حمایت نخواهند کرد؟

حداقل به طور رسمی خیر.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها